Łódzkie tramwaje i autobusy
Strona poświęcona historii komunikacji miejskiej w Łodzi i okolicach


TABOR TRAMWAJOWY
STRONA GŁÓWNA

 

Wagony techniczne silnikowe
Wagony skatalogowane według pierwotnych numerów taborowych (od najniższego do najwyższego).
W nawiasie podano numery kolejne.


 

49
Przeznaczenie: transportowy
Typ: "Koblencki"
Przebudowany z liniowego nr: 49 w Koblencji
Lata eksploatacji: 1942 - ?

Wagon letni sprowadzony z Koblencji. W Łodzi wykorzystywany głównie w okresie II wojny światowej jako ciągnik dla wagonów towarowych. Po wojnie nadwozie rozebrano, a podwozie wykorzystano do budowy jednego z wagonów technicznych.

 
50
Przeznaczenie: transportowy
Typ: "Koblencki"
Przebudowany z liniowego nr: 50 w Koblencji
Lata eksploatacji: 1942 - ?

Wagon letni sprowadzony z Koblencji. W Łodzi wykorzystywany głównie w okresie II wojny światowej jako ciągnik dla wagonów towarowych. Po wojnie nadwozie rozebrano, a podwozie wykorzystano do budowy jednego z wagonów technicznych.
 
   

Wagon z Koblencji nr 50.
Łódź, zajezdnia ul. Tramwajowa.
Foto: ze zbiorów MKM MPK-Łódź; 04.1942 r.

 

   
51
Przeznaczenie: transportowy
Typ: "Koblencki"
Przebudowany z liniowego nr: 51 w Koblencji
Lata eksploatacji: 1942 - ?

Wagon letni sprowadzony z Koblencji. W Łodzi wykorzystywany głównie w okresie II wojny światowej jako ciągnik dla wagonów towarowych. Po wojnie nadwozie rozebrano, a podwozie wykorzystano do budowy jednego z wagonów technicznych.

 
52
Przeznaczenie: transportowy
Typ: "Koblencki"
Przebudowany z liniowego nr: 52 w Koblencji
Lata eksploatacji: 1942 - ?

Wagon letni sprowadzony z Koblencji. W Łodzi wykorzystywany głównie w okresie II wojny światowej jako ciągnik dla wagonów towarowych. Po wojnie nadwozie rozebrano, a podwozie wykorzystano do budowy jednego z wagonów technicznych.
 
   

Wagon z Koblencji nr 52 + wózki towarowe.
Łódź, stacja Radegast.
Foto: galeria internetowa Yad Vashem; okres 1942 - 1944

 

   
54
Przeznaczenie: transportowy
Typ: "Koblencki"
Przebudowany z liniowego nr: 54 w Koblencji
Lata eksploatacji: 1942 - ?

Wagon letni sprowadzony z Koblencji. W Łodzi wykorzystywany głównie w okresie II wojny światowej jako ciągnik dla wagonów towarowych. Po wojnie nadwozie rozebrano, a podwozie wykorzystano do budowy jednego z wagonów technicznych.
 
   

Wagon z Koblencji nr 54 + wózki towarowe.
Foto: Walter Genewein; okres 1942-1943.

 

   
201
Przeznaczenie: transportowy
Typ: "Koblencki"
Przebudowany z liniowego nr: 56 w Koblencji
Lata eksploatacji: 1941 - 1949

Wagon letni sprowadzony z Koblencji. W Łodzi wykorzystywany głównie w okresie II wojny światowej jako ciągnik dla wagonów towarowych. Po wojnie nadwozie rozebrano, a podwozie wykorzystano do budowy jednego z wagonów technicznych.

 
211
Przeznaczenie: transportowy
Typ: "Wiedeński"
Przebudowany z liniowego nr: brak danych
Lata eksploatacji: 1942 - 1951

 
212
Przeznaczenie: transportowy
Typ: "Wiedeński"
Przebudowany z liniowego nr: brak danych
Lata eksploatacji: 1942 - 1945

 
213
Przeznaczenie: transportowy
Typ: "Wiedeński"
Przebudowany z liniowego nr: brak danych
Lata eksploatacji: 1942 - ?

 
1001 (2001)
Przeznaczenie: transportowy, spawalniczy, szlifierka
Typ: KEŁ II
Rok budowy: 1923
Lata eksploatacji: 1923 - 1974

Wagon zbudowany od podstaw w warsztatach KEŁ, w 1923 roku. Wykorzystywany do przewozu sprzętu. Po przebudowie w 1951 roku na spawalniczy i szlifierkę torową, otrzymał numer taborowy 2001.
 
 

Wagon techniczny KEŁ II - 1001 z doczepami.
Łódź, ul. Narutowicza.
Foto: ze zbiorów MKM MPK-Łódź; okres 1940 - 1944

 

 

Wagon techniczny KEŁ II - 2001.
Łódź, zajezdnia ul. Tramwajowa.
Foto: ze zbiorów MKM MPK-Łódź; okres 1952 - 1955


 

1002 (2002)
Przeznaczenie: transportowy
Typ: KEŁ I
Rok budowy: 1923
Lata eksploatacji: 1923 - 1974

Wagon zbudowany od podstaw w warsztatach KEŁ, w 1923 roku. Wykorzystywany do przewozu sprzętu. Po przebudowie w 1950 roku otrzymał numer taborowy 2002.
 

   

Wagon techniczny KEŁ I - 1002 z doczepami.
Łódź, ul. Narutowicza przy Tramwajowej.
Foto: ze zbiorów MKM MPK-Łódź; okres 1940 - 1944

 

   
1003 (2003)
Przeznaczenie: transportowy
Typ: KEŁ I
Rok budowy:
1924
Lata eksploatacji: 1924 - 1970

Wagon zbudowany od podstaw w warsztatach KEŁ, w 1924 roku. Wykorzystywany do przewozu sprzętu. Po przebudowie w 1950 roku otrzymał numer taborowy 2002.
 
   

Wagon techniczny KEŁ I - 1003 z doczepą "Ryską".
Łódź, skrzyżowanie Sterlinga/Jaracza
Foto: ze zbiorów MKM MPK-Łódź; okres 1940 - 1944
 

   
1004 (2004)
Przeznaczenie: do czyszczenia szyn
Typ: Schörling
Rok budowy:
(1928)
Lata eksploatacji: 1928 - 1976

W 1949 roku numer zmieniono na 2004. W latach 60. XX wieku przebudowano nadwozie wagonu.
 
 

Wagon techniczny Schörling - 1004.
Foto: ze zbiorów MKM MPK-Łódź; 1941 r.


 

 

Wagon techniczny Schörling - 2004 po modernizacji.
Łódź, zajezdnia ul. Tramwajowa.
Foto: ze zbiorów MKM MPK-Łódź; okres 1965 - 1971

 

1005 (2005)
Przeznaczenie: pług
Typ: AEG
Rok budowy:
1900?
Lata eksploatacji: 1900 - 1954

Wagon popularnie nazywany bykiem. W 1949 roku zmieniono mu numer na 2005.
 
 

Pług AEG "byk"
Łódź, zajezdnia ul. Tramwajowa.
Foto: ze zbiorów MKM MPK-Łódź; początek XX w.

 

 

"Rozwój" - 5.03.1900 r.



 

1006
Przeznaczenie: transportowy
Typ: AEG
Rok budowy:
?
Lata eksploatacji: 1942 - 1949

 
1007 (2007)
Przeznaczenie: spawalniczy
Typ: Graz
Rok budowy:
?
Przebudowany z liniowego nr: 2 w Grazu
Lata eksploatacji: 1942 - 1956

 
1008 (2008)
Przeznaczenie: sieciowy
Typ: Graz
Rok budowy:
1898
Przebudowany z liniowego nr: 6 w Grazu
Lata eksploatacji: 1943? - 1975
 
 

Wagon sieciowy Graz - 2008.
Łódź, montaż sieci trakcyjnej na ul. Bratysławskiej.
Foto: ze zbiorów Wojciecha Dębskiego; 1955 r.

 

 

Wagony sieciowe Graz - 2008 i 5N1 - 2013
Łódź, Zakład Remontu Taboru, ul. Tramwajowa.
Foto: ze zbiorów Jerzego Wojtowicza; 1975 r.

 

1009
Przeznaczenie: roboczy
Typ: Herbrand U107c
Rok budowy:
1911
Przebudowany z liniowego nr: 100
Lata eksploatacji: 1944 - 1946

W 1946 roku wagon przywrócony do ruchu liniowego z numerem 105.

 
2000
Przeznaczenie: transportowy
Typ: Lilpop II
Rok budowy:
1929
Przebudowany z liniowego nr: 2
Lata eksploatacji: 1963 - 1974
 
   

Techniczny Lilpop II - 2000 + platforma towarowa.
Łódź, ul. Nowomiejska.
Foto: Sigurd Hilkenbach,
ze zbiorów Łukasza Stefańczyka; 25.08.1971 r.
 

   
2000
Przeznaczenie: transportowy
Typ: 2N1
Rok budowy:
1950
Przebudowany z liniowego nr: 181
Lata eksploatacji: 1975 - 1980

 
2000 (32000)
Przeznaczenie: transportowy, platforma
Typ: 2N2
Rok budowy:
1954
Przebudowany z liniowego nr: 114
W eksploatacji: od 1980
 
 

Techniczny 2N2 - 2000
Łódź, ZRT ul. Tramwajowa.
Foto: Zbigniew Szafrański; 24.07.1981 r.

 

 

Techniczne 5N1 - 12092 i  2N2 - 2000.
Łódź, zajezdnia ul. Telefoniczna.
Foto: Wojciech Dębski; 22.04.1996 r.

 

2001 (92001, 103)
Przeznaczenie: transportowy, platforma
Typ: 5N1
Rok budowy:
1961
Przebudowany z liniowego nr: 50 (ex 300)
W eksploatacji: od 1979

Rysunek orientacyjny wagonu technicznego 5N - 2001
 

 

Techniczny 5N1 - 92001
Łódź, Zakład Torów i Sieci, ul. Dąbrowskiego.
Foto: Wojciech Dębski; 04.2000 r.
 

 

Techniczny 5N1 - 103
Łódź, zajezdnia Brus.
Foto: Wojciech Dębski; 15.12.2007 r.
 

2002
Przeznaczenie: narzędziowy
Typ: 2N1
Rok budowy:
1951
Przebudowany z liniowego nr: 219
W eksploatacji: od 1974

Numer wagonu zmieniono na 2027.
 
2002 (92002)
Przeznaczenie: transportowy
Typ: 5N1
Rok budowy:
1962
Przebudowany z liniowego nr: 186 (ex 386)
Lata eksploatacji: 1980 - 1989

 
2003 (92003)
Przeznaczenie: szlifierka torowa
Typ: 2N1
Rok budowy:
1951
Przebudowany z liniowego nr: 14 (Bielsko-Biała)
Lata eksploatacji: 1971 - 2013?
 
 

Techniczny 2N1 - 2003
Łódź, Zakład Torów i Sieci, ul. Dąbrowskiego.
Foto: ze zbiorów MKM MPK-Łódź; 1971 r.

 

 

Techniczny 2N1 - 92003
Łódź, Zakład Torów i Sieci, ul. Dąbrowskiego.
Foto: Wojciech Dębski; 04.2000 r.

 

2004 (92004)
Przeznaczenie: transportowy, platforma, opryskiwacz
Typ: 2N2
Rok budowy:
1953
Przebudowany z liniowego nr: 187 (ex 287)
W eksploatacji: od 1980
 
 

Techniczne 2N2 - 92004 i 5N - 109.
Łódź, ul. Limanowskiego przy Hipotecznej.
Foto: Wojciech Dębski; 1.10.2006 r.


 

 

Wnętrze technicznego 2N2 - 92004.
Łódź, Zakład Torów i Sieci.
Foto: Wojciech Dębski; 30.12.2022 r.

 

2006
Przeznaczenie: pług
Typ: Lilpop II
Rok budowy:
1929
Przebudowany z liniowego nr: 48
Lata eksploatacji: 1974 - 1976

W 1976 roku wagon odstawiony na historyczny. W 1977 przebudowany na historyczny nr 10.

 
2006 (92006)
Przeznaczenie: transportowy, platforma
Typ: 2N2
Rok budowy:
1953
Przebudowany z liniowego nr: 276
W eksploatacji: od 1980
 
 

Techniczny 2N2 - 2006
Pabianice, ul. Warszawska.
Foto: Jiří Boháček; 1981 lub 1982 r.

 

 

Techniczny 2N2 - 92006
Łódź, Zakład Torów i Sieci, ul. Dąbrowskiego.
Foto: Wojciech Dębski; 04.2000 r.

 

2007
Przeznaczenie: transportowy
Typ: Lilpop II
Rok budowy:
1929
Przebudowany z liniowego nr: 4
Lata eksploatacji: 1963 - 1974

 
2007 (92007)
Przeznaczenie: transportowy
Typ: 2N1
Rok budowy:
1950
Przebudowany z liniowego nr: 209
W eksploatacji: 1974 - 1989?
 

Rysunek orientacyjny wagonu technicznego 2N1 - 2007
 

2008 (92008, 2008, 109)
Przeznaczenie: wieżowy, sieciowy
Typ: 5N1
Rok budowy:
1959
Przebudowany z liniowego nr: 33
W eksploatacji: od 1977

W 1993 roku dzierżawiony przez MKT Sp. z o.o.
 
 

Techniczny 5N1 - 2008
Łódź, zajezdnia Helenówek.
Foto: Wojciech Dębski; 22.04.1996 r.

 

 

Techniczny 5N1 - 109
Łódź, zajezdnia Brus.
Foto: Wojciech Dębski; 21.09.2016 r.

 

2009
Przeznaczenie: transportowy, platforma
Typ: GE58
Rok budowy:
1951
Lata eksploatacji: 1951 - 1973

Wagon zbudowany w warsztatach MPK na podwoziu wagonu z Koblencji. Popularnie nazywany wagonem Franka. Po wycofaniu z eksploatacji nadwozie przez wiele lat stało na poligonie wojskowym na Brusie.
 
 

Techniczny GE58 - 2009 po oddaniu do eksploatacji.
Łódź, zajezdnia ul. Tramwajowa.
Foto: ze zbiorów MKM MPK-Łódź; 1951 r.

 

 

Techniczny GE58 - 2009
Foto: ze zbiorów MKM MPK-Łódź; II połowa lat 50. XX w.


 

2009 (12009)
Przeznaczenie: transportowy, platforma
Typ: 2N1
Rok budowy:
1951
Przebudowany z liniowego nr: 211
Lata eksploatacji: 1973 - 1995
 
 

Techniczny 2N1 - 2009
Łódź, ul. Tramwajowa.
Foto: Miloš Drbal; 1980 lub 1981 r.

 

 

Wycofany z eksploatacji techniczny 2N1 - 12009
Łódź, zajezdnia ul. Telefoniczna.
Foto: Wojciech Dębski; 22.04.1996 r.

 

2010
Przeznaczenie: transportowy
Typ: brak danych
Rok budowy:
brak danych
Lata eksploatacji: 1956 - 1957

 
2010
Przeznaczenie: transportowy
Typ: Lilpop II
Rok budowy:
1929
Przebudowany z liniowego nr: 3
Lata eksploatacji: 1963 - 1974

 
2010 (92010)
Przeznaczenie: transportowy
Typ: 2N1
Rok budowy:
1950
Przebudowany z liniowego nr: 206
W eksploatacji: od 1974

 
2011
Przeznaczenie: transportowy
Typ: U107c
Rok budowy:
1956
Lata eksploatacji: 1956 - 1973

Wagon zbudowano od podstaw w warsztatach MPK-Łódź na podwoziu wagonu z Koblencji. Wagon wyposażono w dwa silniki typu U107c.
 
 

Techniczny U107c - 2011.
Zakład Remontu Taboru przy ul. Tramwajowej.
Foto: ze zbiorów MKM MPK-Łódź; 1956 r.


 

 

Techniczny U107c - 2011.
Łódź, pl. Niepodległości.
Foto: Sigurd Hilkenbach,
ze zbiorów Łukasza Stefańczyka; 25.08.1971 r.

 

2011 (12011)
Przeznaczenie: transportowy, holownik akumulatorowy
Typ: 2N2
Rok budowy:
1953
Przebudowany z liniowego nr: 286
W eksploatacji: od 1974
 
 

Techniczny 2N2 - 12011
Łódź, zajezdnia ul. Telefoniczna.
Foto: Wojciech Dębski; 25.02.1995 r.

 

 

Techniczny 2N2 - 12011
Łódź, zajezdnia ul. Telefoniczna.
Foto: Wojciech Dębski; 31.12.2014 r.

 

2012
Przeznaczenie: sieciowy
Typ: U107c
Rok budowy:
1952
Lata eksploatacji: 1952 - 1970
 
 

Techniczny U107c - 2012.
Łódź, zajezdnia ul. Tramwajowa.
Foto: ze zbiorów MKM MPK-Łódź; 1952 r.

 

 

Techniczny U107c - 2012.
Łódź, budowa trasy tramwajowej na Retkinię.
Foto: ze zbiorów Wojciecha Dębskiego; 1955 r.

 

2012
Przeznaczenie: transportowy
Typ: 2N1
Rok budowy:
1950
Przebudowany z liniowego nr: 187
Lata eksploatacji: 1973? - 1977?
 
   

Wagon techniczny 2N1 - 2012.
Łódź, Zakład Remontu Taboru, ul. Tramwajowa.
Foto: ze zbiorów Jerzego Wojtowicza; okres 1974-1975

 

   
2012 (72012)
Przeznaczenie: transportowy, holownik
Typ: 2N2
Rok budowy:
1953
Przebudowany z liniowego nr: 282
Lata eksploatacji: 1977 - 2013

Wagon przeznaczony do transportu. Przez wiele lat wykorzystywany był w Zakładzie Remontu Taboru do holowania i przetaczania wagonów. W dniu 20.12.2013 roku ustawiono go jako pomnik na placu Kościuszki w Konstantynowie Łódzkim.
 
 

Techniczny 2N2 - 72012
Łódź, Zakład Techniki, ul. Tramwajowa.
Foto: Wojciech Dębski; 12.1995 r.

 

 

Techniczny 2N2 - 72012
Łódź, Zakład Techniki, ul. Tramwajowa.
Foto: Wojciech Dębski; 30.12.2011 r.

 

2013
Przeznaczenie: sieciowy
Typ: U107c
Rok budowy:
1955
Lata eksploatacji: 1955 - 1973

Wagon zbudowano od podstaw w warsztatach MPK-Łódź na podwoziu wagonu z Koblencji. Przeznaczono go dla pracowników sieci górnej. Na dachu posiadał wysuwalną wieżę z balkonem. Wewnątrz dwie szafki na narzędzia oraz deskę do mocowania imadeł. Drzwi zewnętrzne na bokach były przesuwne na szynie. Wagon wyposażono w dwa silniki typu U107c oraz nastawniki typu RUC.
W dniu 17 sierpnia 1966 roku wagon oddano po remoncie kapitalnym. Zainstalowano w nim wówczas światła ostrzegawcze i stopowe oraz założono wrzeciona hamulcowe.
 
   

Techniczny U107c - 2013.
Łódź, ul. Limanowskiego.
Foto: ze zbiorów MKM MPK-Łódź; 1968 r.

 

   
2013 (92013)
Przeznaczenie: sieciowy
Typ: 5N1
Rok budowy:
1962
Przebudowany z liniowego nr: 368
Lata eksploatacji: 1975 - 2020
 

Rysunki orientacyjne wagonu technicznego 5N1 - 2013
 

 

Techniczny 5N1 - 2013 krótko po przebudowie.
Łódź, Zakład Remontu Taboru, ul. Tramwajowa.
Foto: ze zbiorów Jerzego Wojtowicza; 1975 r.

 

 

Techniczny 5N1 - 92013
Łódź, Zakład Torów i Sieci, ul. Dąbrowskiego.
Foto: Wojciech Dębski; 04.2000 r.

 

2014
Przeznaczenie: transportowy
Typ: Lilpop II
Rok budowy:
1929
Przebudowany z liniowego nr: 8
Lata eksploatacji: 1963 - 1974

Po wycofaniu z ruchu liniowego wagon przekwalifikowano bez przebudowy na gospodarczy 2014. W grudniu 1968 roku wykonano w nim remont kapitalny. W grudniu 1974  został sprzedany.

 
2014
Przeznaczenie: pług
Typ: Lilpop II
Rok budowy:
1929
Przebudowany z liniowego nr: 68
Lata eksploatacji: 1974 - 1976

Po wycofaniu z ruchu liniowego wagon przekwalifikowano bez przebudowy na gospodarczy 2014. Służył jako pług. W 1977 roku odstawiono go na torach bocznych w zajezdni Chocianowice, a następnie wytypowano na historyczny. W 1992 został pocięty na złom.
 
 

Odstawiony techniczny Lilpop II - 2014.
Łódź, zajezdnia Chocianowice.
Foto: Janusz Kowalski, ze zbiorów MKM MPK-Łódź; 1979 r.

 

 

Odstawiony techniczny Lilpop II - 2014.
Łódź, zajezdnia Chocianowice.
Foto: Zbigniew Szafrański; 07.1986 r.

 

2015 (2017)
Przeznaczenie: pług
Typ: Lilpop III
Rok budowy:
1939
Przebudowany z liniowego nr: 153
Lata eksploatacji: 1973 - 1981?

Po wycofaniu z ruchu liniowego wagon przemalowano na zielono i przekwalifikowano bez przebudowy na gospodarczy 2015. Służył jako pług. Po zakończeniu służby otrzymał numer 2017. Oczekuje na odbudowę.
 
 

Odstawiony techniczny Lilpop III - 2015.
Łódź, zajezdnia Chocianowice.
Foto: Jiří Boháček; 08.1978 r.

 

 

Szkielet Lilpopa III - 2017 (ex 2015).
Łódź, Zakład Techniki.
Foto: Wojciech Dębski; 31.12.2014 r.

 

2016
Przeznaczenie: transportowy
Typ: Lilpop III
Rok budowy:
1939
Przebudowany z liniowego nr: 157
Lata eksploatacji: 1973 - 1976

 
2016 (92016)
Przeznaczenie: pług
Typ: 2N2
Rok budowy:
1955
Przebudowany z liniowego nr: 414
W eksploatacji: od 1978
 
   

Techniczny 2N2 - 2016
Mijanka w Lućmierzu.
Foto: Olle S. Nevenius; 06.1980 r.


 

   
2017 (2015)
Przeznaczenie: pług
Typ: Lilpop III
Rok budowy:
1939
Przebudowany z liniowego nr: 158
Lata eksploatacji: 1973 - 1981

Po wycofaniu z eksploatacji przenumerowany na 2015. Od 24.06.1981 r. historyczny 153. Obecnie historyczny 158.
 
   

Techniczny Lilpop III - 2017
Łódź, skrzyżowanie Zachodnia/Ogrodowa.
Foto: Hans Lehnhart; 19.09.1973 r.


 

   
2018
Przeznaczenie: transportowy
Typ: Lilpop III
Rok budowy:
1939
Przebudowany z liniowego nr: 162
Lata eksploatacji: 1973 - 1979

 
2019
Przeznaczenie: transportowy, pług
Typ: Lilpop III
Rok budowy:
1939
Przebudowany z liniowego nr: 164
Lata eksploatacji: 1973 - 1979

Po wycofaniu z ruchu liniowego wagon przemalowano na zielono i przekwalifikowano bez przebudowy na gospodarczy 2019. Służył również jako pług. W 1979 roku został sprzedany.
 
   

Techniczny Lilpop III - 2019
Łódź, krańcówka Żabieniec.
Foto: Wiesław Kwiatkowski; 01.1979 r.

 

   
2020
Przeznaczenie: transportowy
Typ: Lilpop III
Rok budowy:
1939
Przebudowany z liniowego nr: 166
Lata eksploatacji: 1973 - 1979

 
2021 (92021)
Przeznaczenie: pług
Typ: 2N2
Rok budowy: 1952
Przebudowany z liniowego nr:
242
W eksploatacji od: 1974
 
 

Techniczny 2N2 - 2021
Łódź, ul. Żeromskiego.
Foto: Jiří Boháček; 1980 lub 1981 r.
 

 

Techniczny 2N2 - 2021, 5ND - 642
Łódź, ZRT ul. Tramwajowa.
Foto: Zbigniew Szafrański; 24.07.1981 r.
 

2022 (92022)
Przeznaczenie: pług
Typ: 2N1
Rok budowy: 1950
Przebudowany z liniowego nr:
184
Lata eksploatacji: 1975 - 1992

Jedyny pług na bazie 2N ze skróconym tylko jednym pomostem. Szczotka WUKO. Hydrauliczne podnoszenie szczotki. Hamulec szynowy.

 
2023 (92023)
Przeznaczenie: pług
Typ: 2N1
Rok budowy: 1950
Przebudowany z liniowego nr:
184
W eksploatacji od: 1975
 
   

Techniczny 2N1 - 2023
Pabianice.
Foto: Jiří Boháček; 1980 lub 1981 r.

 

   
2024 (92024)
Przeznaczenie: spawalniczy
Typ: 2N1
Rok budowy: 1950
Przebudowany z liniowego nr:
201
Lata eksploatacji: 1975? - 1993?

 
2025 (92025)
Przeznaczenie: szlifierka torowa, pług
Typ: 2N1
Rok budowy: 1950
Przebudowany z liniowego nr:
210
W eksploatacji od: 1975

 
   

Techniczny 2N1 - 92025
Łódź. Zakład Techniki na ul. Tramwajowej.
Foto: Wojciech Dębski; 04.2000 r.

 

   
2026 (92026, 108)
Przeznaczenie: pług
Typ: 2N1
Rok budowy: 1951
Przebudowany z liniowego nr:
218
W eksploatacji od: 1975
 
W latach 1993 - 2012 wagon dzierżawiony przez MKT Sp. z o.o. Numer taborowy 108.
 
 

Techniczny 2N1 - 92026
Łódź, zajezdnia Helenówek.
Foto: ze zbiorów Wojciecha Dębskiego; 1989 r.
 

 

Techniczny 2N1 - 108
Łódź, zajezdnia Helenówek.
Foto: Wojciech Dębski; 25.03.1995 r.
 

2028 (92028)
Przeznaczenie: pług
Typ: 2N2
Rok budowy: 1955
Przebudowany z liniowego nr:
403
Lata eksploatacji: 1974 - 1995

 
2029 (92029)
Przeznaczenie: przewóz brygad
Typ: 2N1
Rok budowy: 1950
Przebudowany z liniowego nr:
243
Lata eksploatacji: 1974 - 2004?

Od 1993 wagon dzierżawiony przez MKT Sp. z o.o.
 
 

Techniczny 2N1 - 92029
Łódź, zajezdnia Helenówek.
Foto: ze zbiorów Wojciecha Dębskiego; 1989 r.

 

 

Techniczny 2N1 - 92029
Łódź, zajezdnia Helenówek.
Foto: Wojciech Dębski; 22.04.1996 r.

 

2030 (92030, 2030, 101)
Przeznaczenie: pług
Typ: 2N2
Rok budowy: 1954
Przebudowany z liniowego nr:
112
Lata eksploatacji: 1974 - 1995

W latach 1994 - 2012 w TP Sp. z o.o..

 
2031 (92031)
Przeznaczenie: pług
Typ: 2N2
Rok budowy: 1956
Przebudowany z liniowego nr:
120
W eksploatacji od: 1979?
 
   
     
2032 (92032)
Przeznaczenie: pług
Typ: 2N2
Rok budowy: 1955
Przebudowany z liniowego nr:
116
W eksploatacji od: 1979?

 
2033 (92033)
Przeznaczenie: pług
Typ: 2N2
Rok budowy: 1955
Przebudowany z liniowego nr:
118
W eksploatacji od: 1980?

 
2034 (92034)
Przeznaczenie: pług
Typ: 2N2
Rok budowy: 1955
Przebudowany z liniowego nr:
206
W eksploatacji od: 1980?

 
2035 (92035)
Przeznaczenie: pług
Typ: 2N2
Rok budowy: 1955
Przebudowany z liniowego nr:
206
W eksploatacji od: 1981

 
2036 (92036)
Przeznaczenie: pług
Typ: 2N2
Rok budowy: 1953
Przebudowany z liniowego nr:
277
W eksploatacji od: 1980?

 
2037 (92037)
Przeznaczenie: pług
Typ: 2N2
Rok budowy: 1953
Przebudowany z liniowego nr:
288
W eksploatacji od: 1980?

 
   

Techniczny 2N2 - 92037
Łódź, Zakład Techniki przy ul. Tramwajowej.
Foto: Wojciech Dębski; 31.12.2018 r.
 

   
2038 (92038)
Przeznaczenie: solarka
Typ: 2N2
Rok budowy: 1954
Przebudowany z liniowego nr:
230
Lata eksploatacji: 1982 - 1992

 
2040 (92040)
Przeznaczenie: transportowy, platforma
Typ: 5N1
Rok budowy: 1960
Przebudowany z liniowego nr:
18
Lata eksploatacji: 1985 - 2001?

Od 1993 wagon dzierżawiony przez MKT Sp. z o.o.

 
2086
Przeznaczenie: roboczy
Typ: 5N1
Rok budowy: 1959
Przebudowany z liniowego nr:
4086
Lata eksploatacji: 1991 - 1993

 
2101 (22101)
Przeznaczenie: transportowy, kryty
Typ: 2N2
Rok budowy: 1955
Przebudowany z liniowego nr:
413
W eksploatacji od: 1979

 
2102 (32102)
Przeznaczenie: transportowy, kryty
Typ: 2N2
Rok budowy: 1954
Przebudowany z liniowego nr:
113
W eksploatacji od: 1979

 
2103 (22103)
Przeznaczenie: transportowy, kryty
Typ: 2N2
Rok budowy: 1955
Przebudowany z liniowego nr:
119
W eksploatacji od: 1979

 
2104 (52104)
Przeznaczenie: transportowy, platforma
Typ: 2N2
Rok budowy: 1953
Przebudowany z liniowego nr:
259
Lata eksploatacji: 1980 - 1993

 
2105 (52105, 105)
Przeznaczenie: transportowy, platforma
Typ: 2N1
Rok budowy: 1950
Przebudowany z liniowego nr:
207
W eksploatacji od: 1980

W latach 1993 - 2012 w MKT Sp. z o.o.
 
 

Techniczny 2N1 - 52105
Zajezdnia Helenówek
Foto: Wojciech Dębski; 25.03.1995 r.
 

 

Techniczny 2N1 - 105
Zajezdnia Helenówek.
Foto: Wojciech Dębski; 10.04.1999 r.
 

2106 (32106)
Przeznaczenie: transportowy, platforma
Typ: 2N2
Rok budowy: 1955
Przebudowany z liniowego nr:
242
W eksploatacji od: 1980

W 1992 roku wycofano wagon na bazie 2N2 - 242. Od stycznia 1993 włączono do eksploatacji wagon 32106 na bazie 5N1 - 3114.

 
2107 (22107)
Przeznaczenie: transportowy, platforma
Typ: 2N1
Rok budowy: 1951
Przebudowany z liniowego nr:
220
W eksploatacji od: 1981

 
2108 (42108)
Przeznaczenie: transportowy, platforma
Typ: 5N1
Rok budowy: 1961
Przebudowany z liniowego nr:
139
Lata eksploatacji: 1981 - 2007

Od 1993 wagon dzierżawiony przez MKT Sp. z o.o.

 
3080
Przeznaczenie: transportowy, kryty
Typ: Westfal
Rok budowy: 1902
Lata eksploatacji: 1951 - 1971

Wagon sprowadzony z Wesfalii w 1942 lub 1943 roku. Jako techniczny włączony do eksploatacji w 1951 roku.

 
3081
Przeznaczenie: transportowy, kryty
Typ: Karlsruhe
Rok budowy: 1930
Przebudowany z liniowego nr: 1081
Lata eksploatacji: 1951 - 1970

Wagon sprowadzony z Karlsruhe w 1942 lub 1943 roku. Do 1951 roku wykorzystywany również liniowo jako ciągnik wagonów pasażerskich.
 
3082
Przeznaczenie: transportowy, kryty
Typ: Karlsruhe
Rok budowy: 1930
Przebudowany z liniowego nr: 1082
Lata eksploatacji: 1952 - 1971

Wagon sprowadzony z Karlsruhe w 1942 lub 1943 roku. Do 1952 roku wykorzystywany również liniowo jako ciągnik wagonów pasażerskich.

 
3083
Przeznaczenie: transportowy, kryty
Typ: Karlsruhe
Rok budowy: 1930
Przebudowany z liniowego nr: 1083
Lata eksploatacji: 1951 - 1971

Wagon sprowadzony z Karlsruhe w 1942 lub 1943 roku. Do 1951 roku wykorzystywany również liniowo jako ciągnik wagonów pasażerskich.
 
3084
Przeznaczenie: transportowy
Typ: Baden
Rok budowy: 1900
Przebudowany z liniowego nr:
1057
Lata eksploatacji: 1981 - 2007

 
3084 (93084)
Przeznaczenie: pług
Typ: 2N1
Rok budowy: 1950
Przebudowany z liniowego nr:
194
W eksploatacji od: od 1972

 
   

Techniczny 2N1 - 3084
Łódź. Zakład Techniki przy ul. Tramwajowej.
Foto: Wojciech Dębski; listopad 1998 r.
 

   
3085
Przeznaczenie: transportowy
Typ: Baden
Rok budowy: 1900
Przebudowany z liniowego nr:
1085
Lata eksploatacji: 1955 - 1961

 
     
     
3085
Przeznaczenie: pług
Typ: Lilpop II
Rok budowy: 1929
Przebudowany z liniowego nr:
141
Lata eksploatacji: 1970 - 1981?

 
3086
Przeznaczenie: pług
Typ: Herbrand GE58
Rok budowy: 1910
Przebudowany z liniowego nr:
71
Lata eksploatacji: 1958 - 1968

W 1968 roku wagon przebudowany na historyczny nr 1.
 

3086
Przeznaczenie: pług
Typ: Lilpop II
Rok budowy: 1929
Przebudowany z liniowego nr:
144
Lata eksploatacji: 1970 - 1981?
 
   

Techniczny Lilpop II - 3086
Łódź, krańcówka przy u. Biegunowej.
Foto: Janusz Kowalski, ze zbiorów MKM MPK-Łódź;
1978 lub 1979 r.
 

   
3087
Przeznaczenie: pług
Typ: Herbrand GE58
Rok budowy: 1911
Przebudowany z liniowego nr:
53
Lata eksploatacji: 1958 - 1971
 
3088
Przeznaczenie: pług
Typ: Herbrand GE58
Rok budowy: 1911
Przebudowany z liniowego nr:
57
Lata eksploatacji: 1958 - 1972
 
3088 (93088)
Przeznaczenie: pług
Typ: 2N1
Rok budowy: 1950
Przebudowany z liniowego nr:
196
W eksploatacji od: od 1972
 
   

Techniczny 2N1 - 3088
Łódź. Zakład Torów i Sieci przy ul. Dąbrowskiego.
Foto: Wojciech Dębski; kwiecień 2000 r.

 

   
3089
Przeznaczenie: transportowy
Typ: Baden
Rok budowy: 1900
Przebudowany z liniowego nr:
1056
Lata eksploatacji: 1955 - 1971
 
3090
Przeznaczenie: pług
Typ: Lilpop II
Rok budowy: 1929
Przebudowany z liniowego nr:
151
Lata eksploatacji: 1970 - 1981
 
12050
Przeznaczenie: platforma
Typ: 5N1
Rok budowy: 1960
Przebudowany z liniowego nr:
300
W eksploatacji od: 1995
 
   

Techniczny 5N - 12050
Łódź, zajezdnia Brus.
Foto: Wojciech Dębski; 28.12.2018 r.

 

   
92096 (96)
Przeznaczenie: platforma
Typ: 5N
Rok budowy: 1957
Przebudowany z liniowego nr:
96
W eksploatacji od: 1995
 
   

Techniczny 5N - 92096
Łódź, al. Politechniki.
Foto: Wojciech Dębski; 1.09.1995 r.
 

   

TABOR TRAMWAJOWY
STRONA GŁÓWNA

 


©
Wojciech Dębski 2016
Rozpowszechnianie i publikacja materiałów zawartych na tej stronie wyłącznie za zgodą autora.