|
Wagony techniczne
silnikowe
Wagony
skatalogowane według pierwotnych numerów taborowych
(od najniższego do najwyższego).
W nawiasie podano numery kolejne.
|
49
Przeznaczenie: transportowy
Typ:
"Koblencki"
Przebudowany z liniowego nr: 49 w Koblencji
Lata eksploatacji: 1942 - ?
Wagon letni sprowadzony z Koblencji. W Łodzi
wykorzystywany głównie w okresie II wojny światowej jako ciągnik
dla wagonów towarowych. Po wojnie nadwozie rozebrano, a podwozie
wykorzystano do budowy jednego z wagonów technicznych.
|
50
Przeznaczenie: transportowy
Typ:
"Koblencki"
Przebudowany z liniowego nr: 50 w Koblencji
Lata eksploatacji: 1942 - ?
Wagon letni sprowadzony z Koblencji. W Łodzi
wykorzystywany głównie w okresie II wojny światowej jako ciągnik
dla wagonów towarowych. Po wojnie nadwozie rozebrano, a podwozie
wykorzystano do budowy jednego z wagonów technicznych.
|
 |
|
|
Wagon z
Koblencji nr 50.
Łódź, zajezdnia ul. Tramwajowa.
Foto: ze zbiorów MKM MPK-Łódź; 04.1942 r.
|
|
|
51
Przeznaczenie: transportowy
Typ:
"Koblencki"
Przebudowany z liniowego nr: 51 w Koblencji
Lata eksploatacji: 1942 - ?
Wagon letni sprowadzony z Koblencji. W Łodzi
wykorzystywany głównie w okresie II wojny światowej jako ciągnik
dla wagonów towarowych. Po wojnie nadwozie rozebrano, a podwozie
wykorzystano do budowy jednego z wagonów technicznych.
|
52
Przeznaczenie: transportowy
Typ:
"Koblencki"
Przebudowany z liniowego nr: 52 w Koblencji
Lata eksploatacji: 1942 - ?
Wagon letni sprowadzony z Koblencji. W Łodzi
wykorzystywany głównie w okresie II wojny światowej jako ciągnik
dla wagonów towarowych. Po wojnie nadwozie rozebrano, a podwozie
wykorzystano do budowy jednego z wagonów technicznych.
|
 |
|
|
Wagon z
Koblencji nr 52 + wózki towarowe.
Łódź, stacja Radegast.
Foto: galeria internetowa Yad Vashem; okres
1942 - 1944
|
|
|
|
54
Przeznaczenie: transportowy
Typ:
"Koblencki"
Przebudowany z liniowego nr: 54 w Koblencji
Lata eksploatacji: 1942 - ?
Wagon letni sprowadzony z Koblencji. W Łodzi
wykorzystywany głównie w okresie II wojny światowej jako ciągnik
dla wagonów towarowych. Po wojnie nadwozie rozebrano, a podwozie
wykorzystano do budowy jednego z wagonów technicznych.
|
 |
|
|
Wagon z
Koblencji nr 54 + wózki towarowe.
Foto: Walter Genewein; okres 1942-1943.
|
|
|
201
Przeznaczenie: transportowy
Typ:
"Koblencki"
Przebudowany z liniowego nr: 56 w Koblencji
Lata eksploatacji: 1941 - 1949
Wagon letni sprowadzony z Koblencji. W Łodzi
wykorzystywany głównie w okresie II wojny światowej jako ciągnik
dla wagonów towarowych. Po wojnie nadwozie rozebrano, a podwozie
wykorzystano do budowy jednego z wagonów technicznych.
|
211
Przeznaczenie: transportowy
Typ:
"Wiedeński"
Przebudowany z liniowego nr: brak danych
Lata eksploatacji: 1942 - 1951
|
212
Przeznaczenie: transportowy
Typ:
"Wiedeński"
Przebudowany z liniowego nr: brak danych
Lata eksploatacji: 1942 - 1945
|
213
Przeznaczenie: transportowy
Typ:
"Wiedeński"
Przebudowany z liniowego nr: brak danych
Lata eksploatacji: 1942 - ?
|
1001
(2001)
Przeznaczenie: transportowy, spawalniczy,
szlifierka
Typ:
KEŁ II
Rok budowy: 1923
Lata eksploatacji: 1923 - 1974
Wagon
zbudowany od podstaw w warsztatach KEŁ, w 1923 roku.
Wykorzystywany do przewozu sprzętu. Po przebudowie w
1951 roku na spawalniczy i
szlifierkę torową, otrzymał numer taborowy 2001.
|
 |
|
 |
Wagon
techniczny KEŁ II - 1001 z doczepami.
Łódź, ul. Narutowicza.
Foto: ze zbiorów MKM MPK-Łódź; okres 1940 - 1944
|
|
Wagon
techniczny KEŁ II - 2001.
Łódź, zajezdnia ul. Tramwajowa.
Foto: ze zbiorów MKM MPK-Łódź; okres 1952 - 1955
|
1002
(2002)
Przeznaczenie: transportowy
Typ:
KEŁ I
Rok budowy: 1923
Lata eksploatacji: 1923 - 1974
Wagon
zbudowany od podstaw w warsztatach KEŁ, w 1923 roku. Wykorzystywany do przewozu
sprzętu. Po przebudowie w 1950 roku otrzymał numer
taborowy 2002.
|
 |
|
|
Wagon
techniczny KEŁ I - 1002 z doczepami.
Łódź, ul. Narutowicza przy Tramwajowej.
Foto: ze zbiorów MKM MPK-Łódź; okres 1940 - 1944
|
|
|
1003
(2003)
Przeznaczenie: transportowy
Typ:
KEŁ I
Rok budowy: 1924
Lata eksploatacji: 1924 - 1970
Wagon
zbudowany od podstaw w warsztatach KEŁ, w 1924 roku. Wykorzystywany do przewozu
sprzętu. Po przebudowie w 1950 roku otrzymał numer
taborowy 2002.
|
 |
|
|
Wagon
techniczny KEŁ I - 1003 z doczepą "Ryską".
Łódź, skrzyżowanie Sterlinga/Jaracza
Foto: ze zbiorów MKM MPK-Łódź; okres 1940 - 1944
|
|
|
1004
(2004)
Przeznaczenie: do czyszczenia szyn
Typ:
Schörling
Rok budowy: (1928)
Lata eksploatacji: 1928 - 1976
W 1949
roku numer zmieniono na 2004. W latach
60. XX wieku przebudowano nadwozie wagonu.
|
 |
|
 |
Wagon
techniczny Schörling - 1004.
Foto: ze zbiorów MKM MPK-Łódź; 1941 r.
|
|
Wagon
techniczny Schörling - 2004 po
modernizacji.
Łódź, zajezdnia ul. Tramwajowa.
Foto: ze zbiorów MKM MPK-Łódź; okres 1965 - 1971
|
1005
(2005)
Przeznaczenie: pług
Typ:
AEG
Rok budowy: 1900?
Lata eksploatacji: 1900 - 1954
Wagon
popularnie nazywany bykiem. W 1949 roku
zmieniono mu numer na 2005.
|
 |
|

|
Pług AEG "byk"
Łódź, zajezdnia ul. Tramwajowa.
Foto: ze zbiorów MKM MPK-Łódź; początek XX w.
|
|
"Rozwój" - 5.03.1900 r.
|
1006
Przeznaczenie: transportowy
Typ:
AEG
Rok budowy: ?
Lata eksploatacji: 1942 - 1949
|
1007
(2007)
Przeznaczenie: spawalniczy
Typ:
Graz
Rok budowy: ?
Przebudowany z liniowego nr: 2 w Grazu
Lata eksploatacji: 1942 - 1956
|
1008
(2008)
Przeznaczenie: sieciowy
Typ:
Graz
Rok budowy: 1898
Przebudowany z liniowego nr: 6 w Grazu
Lata eksploatacji: 1943? - 1975
|
 |
|
 |
Wagon
sieciowy
Graz - 2008.
Łódź, montaż sieci trakcyjnej na ul. Bratysławskiej.
Foto: ze zbiorów Wojciecha Dębskiego; 1955 r.
|
|
Wagony
sieciowe Graz - 2008 i 5N1 - 2013
Łódź, Zakład Remontu Taboru, ul. Tramwajowa.
Foto: ze zbiorów Jerzego Wojtowicza; 1975 r.
|
1009
Przeznaczenie: roboczy
Typ:
Herbrand U107c
Rok budowy: 1911
Przebudowany z liniowego nr: 100
Lata eksploatacji: 1944 - 1946
W 1946
roku wagon przywrócony do ruchu liniowego z numerem
105.
|
2000
Przeznaczenie: transportowy
Typ:
Lilpop II
Rok budowy: 1929
Przebudowany z liniowego nr: 2
Lata eksploatacji: 1963 - 1974
|
 |
|
|
Techniczny
Lilpop II - 2000 + platforma towarowa.
Łódź, ul. Nowomiejska.
Foto: Sigurd Hilkenbach,
ze zbiorów Łukasza Stefańczyka;
25.08.1971 r.
|
|
|
|
|
|
|
2000
Przeznaczenie: transportowy
Typ:
2N1
Rok budowy: 1950
Przebudowany z liniowego nr: 181
Lata eksploatacji: 1975 - 1980
|
2000
(32000)
Przeznaczenie: transportowy, platforma
Typ:
2N2
Rok budowy: 1954
Przebudowany z liniowego nr: 114
W eksploatacji: od 1980
|
 |
|
 |
Techniczny
2N2 - 2000
Łódź, ZRT ul. Tramwajowa.
Foto: Zbigniew Szafrański; 24.07.1981 r.
|
|
Techniczne
5N1 - 12092 i 2N2 - 2000.
Łódź, zajezdnia ul. Telefoniczna.
Foto: Wojciech Dębski; 22.04.1996 r.
|
|
2001
(92001, 103)
Przeznaczenie: transportowy, platforma
Typ:
5N1
Rok budowy: 1961
Przebudowany z liniowego nr: 50 (ex 300)
W eksploatacji: od 1979 |

|
Rysunek
orientacyjny wagonu technicznego 5N - 2001
|
 |
|
 |
Techniczny
5N1 - 92001
Łódź, Zakład Torów i Sieci, ul. Dąbrowskiego.
Foto: Wojciech Dębski; 04.2000 r.
|
|
Techniczny
5N1 - 103
Łódź, zajezdnia Brus.
Foto: Wojciech Dębski; 15.12.2007 r.
|
|
2002
Przeznaczenie: narzędziowy
Typ:
2N1
Rok budowy: 1951
Przebudowany z liniowego nr: 219
W eksploatacji: od 1974
Numer
wagonu zmieniono na 2027.
|
2002
(92002)
Przeznaczenie: transportowy
Typ:
5N1
Rok budowy: 1962
Przebudowany z liniowego nr: 186 (ex 386)
Lata eksploatacji: 1980 - 1989
|
2003
(92003)
Przeznaczenie: szlifierka torowa
Typ:
2N1
Rok budowy: 1951
Przebudowany z liniowego nr: 14
(Bielsko-Biała)
Lata eksploatacji: 1971 - 2013?
|
 |
|
 |
Techniczny
2N1 - 2003
Łódź, Zakład Torów i Sieci, ul. Dąbrowskiego.
Foto: ze zbiorów MKM MPK-Łódź; 1971 r.
|
|
Techniczny
2N1 - 92003
Łódź, Zakład Torów i Sieci, ul. Dąbrowskiego.
Foto: Wojciech Dębski; 04.2000 r.
|
|
2004
(92004)
Przeznaczenie: transportowy, platforma,
opryskiwacz
Typ:
2N2
Rok budowy: 1953
Przebudowany z liniowego nr: 187
(ex 287)
W eksploatacji: od 1980
|
 |
|
 |
Techniczne
2N2 - 92004 i 5N - 109.
Łódź, ul. Limanowskiego przy Hipotecznej.
Foto: Wojciech Dębski; 1.10.2006 r.
|
|
Wnętrze technicznego 2N2 - 92004.
Łódź, Zakład Torów i Sieci.
Foto: Wojciech Dębski; 30.12.2022 r.
|
|
|
2006
Przeznaczenie: pług
Typ:
Lilpop II
Rok budowy: 1929
Przebudowany z liniowego nr: 48
Lata eksploatacji: 1974 - 1976
W 1976
roku wagon odstawiony na historyczny. W 1977 przebudowany na
historyczny nr 10.
|
|
2006
(92006)
Przeznaczenie: transportowy, platforma
Typ:
2N2
Rok budowy: 1953
Przebudowany z liniowego nr: 276
W eksploatacji: od 1980
|
 |
|
 |
Techniczny
2N2 - 2006
Pabianice, ul. Warszawska.
Foto: Jiří Boháček;
1981 lub 1982 r.
|
|
Techniczny
2N2 - 92006
Łódź, Zakład Torów i Sieci, ul. Dąbrowskiego.
Foto: Wojciech Dębski; 04.2000 r.
|
|
2007
Przeznaczenie: transportowy
Typ:
Lilpop II
Rok budowy: 1929
Przebudowany z liniowego nr: 4
Lata eksploatacji: 1963 - 1974
|
2007
(92007)
Przeznaczenie: transportowy
Typ:
2N1
Rok budowy: 1950
Przebudowany z liniowego nr: 209
W eksploatacji: 1974 - 1989?
|
 |
Rysunek
orientacyjny wagonu technicznego 2N1 - 2007
|
2008
(92008, 2008, 109)
Przeznaczenie: wieżowy, sieciowy
Typ:
5N1
Rok budowy: 1959
Przebudowany z liniowego nr: 33
W eksploatacji: od 1977
W 1993
roku dzierżawiony przez MKT Sp. z o.o.
|
 |
|
 |
Techniczny
5N1 - 2008
Łódź, zajezdnia Helenówek.
Foto: Wojciech Dębski; 22.04.1996 r.
|
|
Techniczny
5N1 - 109
Łódź, zajezdnia Brus.
Foto: Wojciech Dębski; 21.09.2016 r.
|
|
2009
Przeznaczenie: transportowy, platforma
Typ:
GE58
Rok budowy: 1951
Lata eksploatacji: 1951 - 1973
Wagon zbudowany
w warsztatach MPK na podwoziu wagonu z Koblencji.
Popularnie nazywany wagonem Franka. Po wycofaniu z
eksploatacji nadwozie przez wiele lat stało na poligonie
wojskowym na Brusie.
|
 |
|
 |
Techniczny
GE58 - 2009 po oddaniu do eksploatacji.
Łódź, zajezdnia ul. Tramwajowa.
Foto: ze zbiorów MKM MPK-Łódź; 1951 r.
|
|
Techniczny
GE58 - 2009
Foto: ze zbiorów MKM MPK-Łódź; II połowa lat 50. XX w.
|
|
2009
(12009)
Przeznaczenie: transportowy, platforma
Typ:
2N1
Rok budowy: 1951
Przebudowany z liniowego nr: 211
Lata eksploatacji: 1973 - 1995
|
 |
|
 |
Techniczny
2N1 - 2009
Łódź, ul. Tramwajowa.
Foto: Miloš Drbal; 1980 lub 1981 r.
|
|
Wycofany z
eksploatacji techniczny
2N1 - 12009
Łódź, zajezdnia ul. Telefoniczna.
Foto: Wojciech Dębski; 22.04.1996 r.
|
|
2010
Przeznaczenie: transportowy
Typ:
brak danych
Rok budowy: brak danych
Lata eksploatacji: 1956 - 1957
|
2010
Przeznaczenie: transportowy
Typ:
Lilpop II
Rok budowy: 1929
Przebudowany z liniowego nr: 3
Lata eksploatacji: 1963 - 1974
|
2010
(92010)
Przeznaczenie: transportowy
Typ:
2N1
Rok budowy: 1950
Przebudowany z liniowego nr: 206
W eksploatacji: od 1974
|
2011
Przeznaczenie: transportowy
Typ:
U107c
Rok budowy: 1956
Lata eksploatacji: 1956 - 1973
Wagon zbudowano od podstaw w warsztatach MPK-Łódź na
podwoziu wagonu z Koblencji. Wagon wyposażono w dwa
silniki typu U107c.
|
 |
|
 |
Techniczny
U107c - 2011.
Zakład Remontu Taboru przy ul. Tramwajowej.
Foto: ze zbiorów MKM MPK-Łódź; 1956 r.
|
|
Techniczny
U107c - 2011.
Łódź, pl. Niepodległości.
Foto: Sigurd Hilkenbach,
ze zbiorów Łukasza Stefańczyka;
25.08.1971 r.
|
|
2011
(12011)
Przeznaczenie: transportowy,
holownik akumulatorowy
Typ:
2N2
Rok budowy: 1953
Przebudowany z liniowego nr: 286
W eksploatacji: od 1974
|
 |
|
 |
Techniczny
2N2 - 12011
Łódź, zajezdnia ul. Telefoniczna.
Foto: Wojciech Dębski; 25.02.1995 r.
|
|
Techniczny
2N2 - 12011
Łódź, zajezdnia ul. Telefoniczna.
Foto: Wojciech Dębski; 31.12.2014 r.
|
|
2012
Przeznaczenie: sieciowy
Typ:
U107c
Rok budowy: 1952
Lata eksploatacji: 1952 - 1970
|
 |
|
 |
Techniczny
U107c - 2012.
Łódź, zajezdnia ul. Tramwajowa.
Foto: ze zbiorów MKM MPK-Łódź; 1952 r.
|
|
Techniczny
U107c - 2012.
Łódź, budowa trasy tramwajowej na Retkinię.
Foto: ze zbiorów Wojciecha Dębskiego; 1955 r.
|
|
2012
Przeznaczenie: transportowy
Typ:
2N1
Rok budowy: 1950
Przebudowany z liniowego nr: 187
Lata eksploatacji: 1973? - 1977?
|
 |
|
|
Wagon
techniczny 2N1 - 2012.
Łódź, Zakład Remontu Taboru, ul. Tramwajowa.
Foto: ze zbiorów Jerzego Wojtowicza; okres 1974-1975
|
|
|
|
2012
(72012)
Przeznaczenie: transportowy, holownik
Typ:
2N2
Rok budowy: 1953
Przebudowany z liniowego nr: 282
Lata eksploatacji: 1977 - 2013
Wagon przeznaczony do transportu. Przez wiele
lat wykorzystywany był w Zakładzie Remontu Taboru do
holowania i przetaczania wagonów.
W dniu
20.12.2013 roku ustawiono go jako pomnik na placu
Kościuszki w Konstantynowie Łódzkim.
|
 |
|
 |
Techniczny
2N2 - 72012
Łódź, Zakład Techniki, ul. Tramwajowa.
Foto: Wojciech Dębski; 12.1995 r.
|
|
Techniczny
2N2 - 72012
Łódź, Zakład Techniki, ul. Tramwajowa.
Foto: Wojciech Dębski; 30.12.2011 r.
|
|
2013
Przeznaczenie: sieciowy
Typ:
U107c
Rok budowy: 1955
Lata eksploatacji: 1955 - 1973
Wagon zbudowano od podstaw w warsztatach MPK-Łódź na
podwoziu wagonu z Koblencji. Przeznaczono go dla
pracowników sieci górnej. Na dachu posiadał wysuwalną
wieżę z balkonem. Wewnątrz dwie szafki na narzędzia oraz
deskę do mocowania imadeł. Drzwi zewnętrzne na bokach
były przesuwne na szynie. Wagon wyposażono w dwa silniki
typu U107c oraz nastawniki typu RUC.
W dniu 17 sierpnia 1966 roku wagon oddano po remoncie
kapitalnym. Zainstalowano w nim wówczas światła
ostrzegawcze i stopowe oraz założono wrzeciona
hamulcowe.
|
 |
|
|
Techniczny
U107c - 2013.
Łódź, ul. Limanowskiego.
Foto: ze zbiorów MKM MPK-Łódź; 1968 r.
|
|
|
|
2013
(92013)
Przeznaczenie: sieciowy
Typ:
5N1
Rok budowy: 1962
Przebudowany z liniowego nr: 368
Lata eksploatacji: 1975 - 2020
|
 |
 |
Rysunki
orientacyjne wagonu technicznego 5N1 - 2013
|
 |
|
 |
Techniczny
5N1 - 2013 krótko po przebudowie.
Łódź, Zakład Remontu Taboru, ul. Tramwajowa.
Foto: ze zbiorów Jerzego Wojtowicza; 1975 r.
|
|
Techniczny
5N1 - 92013
Łódź, Zakład Torów i Sieci, ul. Dąbrowskiego.
Foto: Wojciech Dębski; 04.2000 r.
|
|
2014
Przeznaczenie: transportowy
Typ:
Lilpop II
Rok budowy: 1929
Przebudowany z liniowego nr: 8
Lata eksploatacji: 1963 - 1974
Po wycofaniu z ruchu liniowego wagon przekwalifikowano
bez przebudowy na gospodarczy 2014.
W grudniu 1968 roku wykonano w nim remont kapitalny.
W grudniu 1974 został sprzedany.
|
2014
Przeznaczenie: pług
Typ:
Lilpop II
Rok budowy: 1929
Przebudowany z liniowego nr: 68
Lata eksploatacji: 1974 - 1976
Po wycofaniu z ruchu liniowego wagon przekwalifikowano
bez przebudowy na gospodarczy 2014. Służył jako pług. W 1977 roku odstawiono
go na torach bocznych w zajezdni Chocianowice, a
następnie wytypowano na historyczny. W
1992 został pocięty na złom.
|
 |
|
 |
Odstawiony
techniczny Lilpop II - 2014.
Łódź, zajezdnia Chocianowice.
Foto: Janusz Kowalski, ze zbiorów MKM MPK-Łódź; 1979 r.
|
|
Odstawiony techniczny Lilpop II - 2014.
Łódź, zajezdnia Chocianowice.
Foto: Zbigniew Szafrański; 07.1986 r.
|
|
2015
(2017)
Przeznaczenie: pług
Typ:
Lilpop III
Rok budowy: 1939
Przebudowany z liniowego nr: 153
Lata eksploatacji: 1973 - 1981?
Po wycofaniu z ruchu liniowego wagon przemalowano na
zielono i przekwalifikowano bez przebudowy na
gospodarczy 2015. Służył jako pług. Po zakończeniu
służby otrzymał numer 2017. Oczekuje na odbudowę.
|
 |
|
 |
Odstawiony
techniczny Lilpop III - 2015.
Łódź, zajezdnia Chocianowice.
Foto: Jiří Boháček;
08.1978 r.
|
|
Szkielet Lilpopa III - 2017
(ex 2015).
Łódź, Zakład Techniki.
Foto: Wojciech Dębski; 31.12.2014 r.
|
|
2016
Przeznaczenie: transportowy
Typ:
Lilpop III
Rok budowy: 1939
Przebudowany z liniowego nr: 157
Lata eksploatacji: 1973 - 1976
|
2016
(92016)
Przeznaczenie: pług
Typ:
2N2
Rok budowy: 1955
Przebudowany z liniowego nr: 414
W eksploatacji: od 1978
|
 |
|
|
Techniczny
2N2 - 2016
Mijanka w Lućmierzu.
Foto: Olle S. Nevenius; 06.1980 r.
|
|
|
|
2017
(2015)
Przeznaczenie: pług
Typ:
Lilpop III
Rok budowy: 1939
Przebudowany z liniowego nr: 158
Lata eksploatacji: 1973 - 1981
Po wycofaniu z eksploatacji przenumerowany na 2015. Od
24.06.1981 r. historyczny 153. Obecnie historyczny
158.
|
 |
|
|
Techniczny
Lilpop III - 2017
Łódź, skrzyżowanie Zachodnia/Ogrodowa.
Foto: Hans Lehnhart;
19.09.1973 r.
|
|
|
|
2018
Przeznaczenie: transportowy
Typ:
Lilpop III
Rok budowy: 1939
Przebudowany z liniowego nr: 162
Lata eksploatacji: 1973 - 1979
|
2019
Przeznaczenie: transportowy,
pług
Typ:
Lilpop III
Rok budowy: 1939
Przebudowany z liniowego nr: 164
Lata eksploatacji: 1973 - 1979
Po wycofaniu z ruchu liniowego wagon
przemalowano na zielono i przekwalifikowano bez
przebudowy na gospodarczy 2019. Służył również jako pług. W 1979
roku został sprzedany.
|
 |
|
|
Techniczny
Lilpop III - 2019
Łódź, krańcówka Żabieniec.
Foto: Wiesław Kwiatkowski; 01.1979 r.
|
|
|
|
2020
Przeznaczenie: transportowy
Typ:
Lilpop III
Rok budowy: 1939
Przebudowany z liniowego nr: 166
Lata eksploatacji: 1973 - 1979
|
2021
(92021)
Przeznaczenie: pług
Typ:
2N2
Rok budowy: 1952
Przebudowany z liniowego nr: 242
W eksploatacji od: 1974
|
 |
|
 |
Techniczny 2N2 - 2021
Łódź, ul. Żeromskiego.
Foto: Jiří Boháček;
1980 lub 1981 r.
|
|
Techniczny 2N2 - 2021, 5ND - 642
Łódź, ZRT ul. Tramwajowa.
Foto: Zbigniew Szafrański; 24.07.1981 r.
|
|
2022
(92022)
Przeznaczenie: pług
Typ:
2N1
Rok budowy: 1950
Przebudowany z liniowego nr: 184
Lata eksploatacji: 1975 - 1992
Jedyny pług na bazie 2N ze skróconym
tylko jednym pomostem. Szczotka WUKO. Hydrauliczne
podnoszenie szczotki. Hamulec szynowy.
|
2023
(92023)
Przeznaczenie: pług
Typ:
2N1
Rok budowy: 1950
Przebudowany z liniowego nr: 184
W eksploatacji od: 1975
|
 |
|
|
Techniczny 2N1 - 2023
Pabianice.
Foto: Jiří Boháček;
1980 lub 1981 r.
|
|
|
|
2024
(92024)
Przeznaczenie: spawalniczy
Typ:
2N1
Rok budowy: 1950
Przebudowany z liniowego nr: 201
Lata eksploatacji: 1975? - 1993?
|
2025
(92025)
Przeznaczenie: szlifierka torowa, pług
Typ:
2N1
Rok budowy: 1950
Przebudowany z liniowego nr: 210
W eksploatacji od: 1975
|
 |
|
|
Techniczny 2N1 - 92025
Łódź. Zakład Techniki na ul. Tramwajowej.
Foto: Wojciech Dębski; 04.2000 r.
|
|
|
|
2026
(92026,
108)
Przeznaczenie: pług
Typ:
2N1
Rok budowy: 1951
Przebudowany z liniowego nr: 218
W eksploatacji od: 1975
W
latach 1993 - 2012 wagon dzierżawiony przez MKT Sp. z o.o.
Numer taborowy 108.
|
 |
|
 |
Techniczny 2N1 - 92026
Łódź, zajezdnia Helenówek.
Foto: ze zbiorów Wojciecha Dębskiego; 1989
r.
|
|
Techniczny 2N1 - 108
Łódź, zajezdnia Helenówek.
Foto: Wojciech Dębski; 25.03.1995 r.
|
|
2028
(92028)
Przeznaczenie: pług
Typ:
2N2
Rok budowy: 1955
Przebudowany z liniowego nr: 403
Lata eksploatacji: 1974 - 1995
|
2029
(92029)
Przeznaczenie: przewóz brygad
Typ:
2N1
Rok budowy: 1950
Przebudowany z liniowego nr: 243
Lata eksploatacji: 1974 - 2004?
Od 1993
wagon dzierżawiony przez MKT Sp. z o.o.
|
 |
|
 |
Techniczny 2N1 - 92029
Łódź, zajezdnia Helenówek.
Foto: ze zbiorów Wojciecha Dębskiego; 1989
r.
|
|
Techniczny 2N1 - 92029
Łódź, zajezdnia Helenówek.
Foto: Wojciech Dębski; 22.04.1996 r.
|
|
2030
(92030, 2030, 101)
Przeznaczenie: pług
Typ:
2N2
Rok budowy: 1954
Przebudowany z liniowego nr: 112
Lata eksploatacji: 1974 - 1995
W latach 1994 - 2012 w TP Sp. z o.o..
|
2031
(92031)
Przeznaczenie: pług
Typ:
2N2
Rok budowy: 1956
Przebudowany z liniowego nr: 120
W eksploatacji od: 1979?
|
|
2032
(92032)
Przeznaczenie: pług
Typ:
2N2
Rok budowy: 1955
Przebudowany z liniowego nr: 116
W eksploatacji od: 1979?
|
2033
(92033)
Przeznaczenie: pług
Typ:
2N2
Rok budowy: 1955
Przebudowany z liniowego nr: 118
W eksploatacji od: 1980?
|
2034
(92034)
Przeznaczenie: pług
Typ:
2N2
Rok budowy: 1955
Przebudowany z liniowego nr: 206
W eksploatacji od: 1980?
|
2035
(92035)
Przeznaczenie: pług
Typ:
2N2
Rok budowy: 1955
Przebudowany z liniowego nr: 206
W eksploatacji od: 1981
|
2036
(92036)
Przeznaczenie: pług
Typ:
2N2
Rok budowy: 1953
Przebudowany z liniowego nr: 277
W eksploatacji od: 1980?
|
2037
(92037)
Przeznaczenie: pług
Typ:
2N2
Rok budowy: 1953
Przebudowany z liniowego nr: 288
W eksploatacji od: 1980?
|
 |
|
|
Techniczny 2N2 - 92037
Łódź, Zakład Techniki przy ul. Tramwajowej.
Foto: Wojciech Dębski; 31.12.2018 r.
|
|
|
|
2038
(92038)
Przeznaczenie: solarka
Typ:
2N2
Rok budowy: 1954
Przebudowany z liniowego nr: 230
Lata eksploatacji: 1982 - 1992
|
2040
(92040)
Przeznaczenie: transportowy, platforma
Typ:
5N1
Rok budowy: 1960
Przebudowany z liniowego nr: 18
Lata eksploatacji: 1985 - 2001?
Od 1993
wagon dzierżawiony przez MKT Sp. z o.o.
|
2086
Przeznaczenie: roboczy
Typ:
5N1
Rok budowy: 1959
Przebudowany z liniowego nr: 4086
Lata eksploatacji: 1991 - 1993
|
2101
(22101)
Przeznaczenie: transportowy, kryty
Typ:
2N2
Rok budowy: 1955
Przebudowany z liniowego nr: 413
W eksploatacji od: 1979
|
2102
(32102)
Przeznaczenie: transportowy, kryty
Typ:
2N2
Rok budowy: 1954
Przebudowany z liniowego nr: 113
W eksploatacji od: 1979
|
2103
(22103)
Przeznaczenie: transportowy, kryty
Typ:
2N2
Rok budowy: 1955
Przebudowany z liniowego nr: 119
W eksploatacji od: 1979
|
2104
(52104)
Przeznaczenie: transportowy, platforma
Typ:
2N2
Rok budowy: 1953
Przebudowany z liniowego nr: 259
Lata eksploatacji: 1980 - 1993
|
2105
(52105, 105)
Przeznaczenie: transportowy, platforma
Typ:
2N1
Rok budowy: 1950
Przebudowany z liniowego nr: 207
W eksploatacji od: 1980
W latach 1993 - 2012 w MKT Sp. z o.o.
|
 |
|
 |
Techniczny 2N1 - 52105
Zajezdnia Helenówek
Foto: Wojciech Dębski; 25.03.1995 r.
|
|
Techniczny 2N1 - 105
Zajezdnia Helenówek.
Foto: Wojciech Dębski; 10.04.1999 r.
|
|
2106
(32106)
Przeznaczenie: transportowy, platforma
Typ:
2N2
Rok budowy: 1955
Przebudowany z liniowego nr: 242
W eksploatacji od: 1980
W 1992 roku wycofano wagon na bazie 2N2 -
242. Od stycznia 1993 włączono do eksploatacji wagon 32106
na bazie 5N1 - 3114.
|
2107
(22107)
Przeznaczenie: transportowy, platforma
Typ:
2N1
Rok budowy: 1951
Przebudowany z liniowego nr: 220
W eksploatacji od: 1981
|
2108
(42108)
Przeznaczenie: transportowy, platforma
Typ:
5N1
Rok budowy: 1961
Przebudowany z liniowego nr: 139
Lata eksploatacji: 1981 - 2007
Od 1993
wagon dzierżawiony przez MKT Sp. z o.o.
|
3080
Przeznaczenie: transportowy, kryty
Typ:
Westfal
Rok budowy: 1902
Lata eksploatacji: 1951 - 1971
Wagon sprowadzony z Wesfalii w 1942 lub 1943
roku. Jako techniczny włączony do eksploatacji w 1951 roku.
|
3081
Przeznaczenie: transportowy, kryty
Typ:
Karlsruhe
Rok budowy: 1930
Przebudowany z liniowego nr: 1081
Lata eksploatacji: 1951 - 1970
Wagon sprowadzony z Karlsruhe w 1942 lub 1943
roku. Do 1951 roku wykorzystywany również liniowo jako
ciągnik wagonów pasażerskich.
|
3082
Przeznaczenie: transportowy, kryty
Typ:
Karlsruhe
Rok budowy: 1930
Przebudowany z liniowego nr: 1082
Lata eksploatacji: 1952 - 1971
Wagon sprowadzony z Karlsruhe w 1942 lub 1943
roku. Do 1952 roku wykorzystywany również liniowo jako
ciągnik wagonów pasażerskich.
|
3083
Przeznaczenie: transportowy, kryty
Typ:
Karlsruhe
Rok budowy: 1930
Przebudowany z liniowego nr: 1083
Lata eksploatacji: 1951 - 1971
Wagon sprowadzony z Karlsruhe w 1942 lub 1943
roku. Do 1951 roku wykorzystywany również liniowo jako
ciągnik wagonów pasażerskich.
|
3084
Przeznaczenie: transportowy
Typ:
Baden
Rok budowy: 1900
Przebudowany z liniowego nr: 1057
Lata eksploatacji: 1981 - 2007
|
3084
(93084)
Przeznaczenie: pług
Typ:
2N1
Rok budowy: 1950
Przebudowany z liniowego nr: 194
W eksploatacji od: od 1972
|
 |
|
|
Techniczny 2N1 - 3084
Łódź. Zakład Techniki przy ul. Tramwajowej.
Foto: Wojciech Dębski; listopad 1998 r.
|
|
|
|
3085
Przeznaczenie: transportowy
Typ:
Baden
Rok budowy: 1900
Przebudowany z liniowego nr: 1085
Lata eksploatacji: 1955 - 1961
|
|
3085
Przeznaczenie: pług
Typ:
Lilpop II
Rok budowy: 1929
Przebudowany z liniowego nr: 141
Lata eksploatacji: 1970 - 1981?
|
3086
Przeznaczenie: pług
Typ:
Herbrand GE58
Rok budowy: 1910
Przebudowany z liniowego nr: 71
Lata eksploatacji: 1958 - 1968
W 1968 roku
wagon przebudowany na historyczny nr 1.
|
3086
Przeznaczenie: pług
Typ:
Lilpop II
Rok budowy: 1929
Przebudowany z liniowego nr: 144
Lata eksploatacji: 1970 - 1981?
|
 |
|
|
Techniczny Lilpop II - 3086
Łódź, krańcówka przy u. Biegunowej.
Foto: Janusz Kowalski, ze zbiorów MKM MPK-Łódź;
1978 lub 1979 r.
|
|
|
|
3087
Przeznaczenie: pług
Typ:
Herbrand GE58
Rok budowy: 1911
Przebudowany z liniowego nr: 53
Lata eksploatacji: 1958 - 1971
|
3088
Przeznaczenie: pług
Typ:
Herbrand GE58
Rok budowy: 1911
Przebudowany z liniowego nr: 57
Lata eksploatacji: 1958 - 1972
|
3088
(93088)
Przeznaczenie: pług
Typ:
2N1
Rok budowy: 1950
Przebudowany z liniowego nr: 196
W eksploatacji od: od 1972
|
 |
|
|
Techniczny 2N1 - 3088
Łódź. Zakład Torów i Sieci przy ul.
Dąbrowskiego.
Foto: Wojciech Dębski; kwiecień 2000 r.
|
|
|
|
3089
Przeznaczenie: transportowy
Typ:
Baden
Rok budowy: 1900
Przebudowany z liniowego nr: 1056
Lata eksploatacji: 1955 - 1971
|
3090
Przeznaczenie: pług
Typ:
Lilpop II
Rok budowy: 1929
Przebudowany z liniowego nr: 151
Lata eksploatacji: 1970 - 1981
|
12050
Przeznaczenie: platforma
Typ:
5N1
Rok budowy: 1960
Przebudowany z liniowego nr: 300
W eksploatacji od: 1995
|
 |
|
|
Techniczny 5N - 12050
Łódź, zajezdnia Brus.
Foto: Wojciech Dębski; 28.12.2018 r.
|
|
|
|
92096
(96)
Przeznaczenie: platforma
Typ:
5N
Rok budowy: 1957
Przebudowany z liniowego nr: 96
W eksploatacji od: 1995
|
 |
|
|
Techniczny 5N - 92096
Łódź, al. Politechniki.
Foto: Wojciech Dębski; 1.09.1995 r.
|
|
|
|
|
|