Łódzkie Tramwaje i Autobusy |
. |
"KÜSTRIN"
(Kostrzyński) |
W 1941 r. Łódzkie Wąskotorowe Elektryczne Koleje Dojazdowe (ŁWEKD) sprowadziły kilka wagonów z Mainz i dwa z Küstrina am Oder (Kostrzyn nad Odrą). Były to jedne z najnowszych, używanych wagonów, jakie trafiły do Łodzi podczas okupacji. Zbudowano je w 1925 r. Pudło osadzone na dwuosiowym wózku posiadało trzyokienny przedział pasażerski oraz zabudowane i przeszklone pomosty. Wagony posiadały hamulce ręczne i elektryczne (solenoid). Skreślono je z inwentarza w dniu 28.12.1957 r. Stacjonowały na zajezdni Chocianowice. Niestety do tej pory nie znane jest żadne zdjęcie przedstawiające wagon kostrzyński w Łodzi. |
PARAMETRY RYSUNKI |
Typ: "KÜSTRIN"
(Kostrzyński) Rok budowy: 1925 (w Łodzi od 1941 r.) Ilość sztuk: 2 Producent: Christoph & Umack AG.Niesky Przedsiębiorstwo: ŁWEKD (LEZ), MZK, MPK Długość - 7600 mm Szerokość - 2020 mm Wysokość - 3250 mm Ciężar własny - brak danych Ilość miejsc siedzących - 18 Ilość miejsc stojących - 30 (14 na pomostach) Wózek dwuosiowy - 1 szt. Rozstaw osi - 2200 mm Średnica kół tocznych - 860 mm |
|
FOTO - KATALOG |
BRAK DOSTĘPNEJ FOTOGRAFII |
STANY INWENTARZOWE |
Rok |
Stan na koniec roku |
Wpisano sztuk |
Numery taborowe pojazdów przyjętych
na inwentarz |
Skreślono sztuk |
Numery taborowe pojazdów skreślonych
z inwentarza |
1941 | 2 | 2 |
180, 181 (ex Küstrin) |
- | - |
1942 | 2 | - | - | - | - |
1943 | 2 | - | - | - | - |
1944 | 2 | - |
- |
- | - |
1945 | 2 | - | - | - | - |
1946 | 2 | - | - | - | - |
1947 | 2 | - | - | - | - |
W 1948 r. wagony przenumerowano na czterocyfrowe, dodając z przodu cyfrę 1. |
|||||
1948 | 2 | - | - | - | - |
1949 | 2 | - | - | - | - |
1950 | 2 | - | - | - |
- |
1951 | 2 | - | - | - | - |
1952 | 2 | - | - | - | - |
1953 | 2 | - | - | - | - |
1954 | 2 | - | - | - | - |
1955 | 2 | - | - | - | - |
1956 | 2 | - | - | - | - |
1957 | - | - |
- |
2 |
1180, 1181 |
. |
Opracowanie:
Wojciech Dębski |