Łódzkie tramwaje i autobusy

Linie tramwajowe
Strona główna


Linia tramwajowa 9
 

14.01.1901 uruchomienie
Widzew (Rokicińska/Zagajnikowa) – RokicińskaGłówna Główna/Piotrkowska
24.05.1903 – likwidacja linii
1.01.1906 uruchomienie
Główna (Wodny Rynek) – Główna – Piotrkowska – Nowy Rynek – Konstantynowska – Długa – Milsza – Milscha (Leśniczówka)  
1.01.1907 – likwidacja linii
14.04.1912 uruchomienie
Widzew (Rokicińska/Zagajnikowa) – RokicińskaGłówna – Piotrkowska – Nowy Rynek – Konstantynowska – Cmentarna – Ogrodowa (Cmentarze)
1916
Nowy Rynek
– Piotrkowska
Andrzeja – Długa – Milsza – Pańska – Pańska/Radwańska
1918
Plac Kościelny
– Zgierska – Nowomiejska –
pl. Wolności – Piotrkowska – Andrzeja –
Długa  Milsza – Pańska – Pańska/Radwańska
1924
Bałucki Rynek – Łagiewnicka – pl. Kościelny – Zgierska – Nowomiejska – pl. Wolności – Piotrkowska – Andrzeja – Gdańska  – Kopernika – Pańska – Pańska/Radwańska
1925
Bałucki Rynek – Zgierska (z powrotem: Łagiewnicka) – pl. Kościelny – Zgierska – Nowomiejska – pl. Wolności – Piotrkowska – Andrzeja – Gdańska  – Kopernika – Żeromskiego – Żeromskiego/Radwańska
25.11.1926
Plac Reymonta – Piotrkowska – pl. Wolności – Nowomiejska – Zgierska – pl. Kościelny – Łagiewnicka – Bałucki Rynek ( z powrotem: Zgierska)
26.11.1933 – likwidacja linii
13.01.1935 uruchomienie
Srebrzyńska/Letnia – Srebrzyńska – Cmentarna – 11-go Listopada – pl. Wolności – Piotrkowska – pl. Reymonta – Rzgowska – Chojny/tor kolejowy
10.03.1935 – likwidacja linii
14.12.1939 – uruchomienie
Srebrzyńska/Letnia – Srebrzyńska – Cmentarna – 11-go Listopada – pl. Wolności – Piotrkowska – pl. Reymonta – Rzgowska – Chojny/tor kolejowy
brak dokładnych danych o przebiegu linii w czasie II wojny światowej
26.02.1945
Kopcińskiego/Armii Czerwonej
– Kopcińskiego – Daszyńskiego – Piotrkowska – pl. Wolności – 11-go Listopada – Konstantynowska –  Konstantynowska/Zdrowie
1.08.1949
Widzew (Armii Czerwonej/Szpitalna) – Armii Czerwonej – Kopcińskiego – Daszyńskiego – Piotrkowska – pl. Wolności – 11-go Listopada – Konstantynowska – Konstantynowska/Zdrowie
03.04.1950
Kopcińskiego/Armii Czerwonej
– Kopcińskiego – Daszyńskiego – Piotrkowska – pl. Wolności – 11-go Listopada – Konstantynowska –  Konstantynowska/Zdrowie
2.05.1960
Widzew (tor kolejowy) – Armii Czerwonej – Kopcińskiego – Tuwima – Struga –  Gdańska – Obrońców Stalingradu – Konstantynowska – Zdrowie
1.12.1961
Kopcińskiego/Armii Czerwonej
– Kopcińskiego – Tuwima – Struga –  Gdańska – Obrońców Stalingradu – Konstantynowska – Zdrowie
1.03.1963
Radiostacja – Narutowicza – Zielona – Obrońców Stalingradu – Konstantynowska – Zdrowie
18.10.1965 - wprowadzono samoobsługę w wozach silnikowych
11.04.1967
Nowotki/
Przemyska – Nowotki – Konstytucyjna – Narutowicza – Zielona – Obrońców Stalingradu – Konstantynowska – Zdrowie
7.08.1967
Radiostacja Narutowicza – Zielona – Obrońców Stalingradu – Konstantynowska – Zdrowie
23.06.1968 w niedziele i święta wprowadzono składy trzywagonowe. W pierwszych doczepach wprowadzono samoobsługę.
6.11.1970
Zdrowie –
Konstantynowska – Obrońców Stalingradu – Zielona – Narutowicza – Kopcińskiego – Promińskiego – Dąbrowskiego – Dąbrowa/tor
kolejowy
21.07.1978
Zdrowie –
Konstantynowska – Obrońców Stalingradu – Zielona – Narutowicza – Kopcińskiego – Promińskiego – Dąbrowskiego – Dąbrowa (Gojawiczyńskiej)
30.04.1988
Zdrowie – Konstantynowska – Legionów – Zielona – Narutowicza – Kopcińskiego – Śmigłego-Rydza – Dąbrowskiego – Dąbrowa/tor kolejowy
1.01.2001
Augustów – Rokicińska – Piłsudskiego – Kopcińskiego –  Narutowicza – Zielona – Legionów – Konstantynowska – Zdrowie

Linie tramwajowe
Strona główna

Strona dodana 30.09.2007


©
Wojciech Dębski

 Rozpowszechnianie oraz publikacja materiałów zawartych na tej stronie wyłącznie za zgodą autora