Łódzkie tramwaje i autobusy
Strona poświęcona historii komunikacji miejskiej w Łodzi i okolicach


LINIE TRAMWAJOWE
STRONA GŁÓWNA

 

Linia tramwajowa
5
09.09.1900 - uruchomienie. Linia do 1902 roku oznaczona tablicą w kolorach zielono-białym.
kierunek I
MILSZA/LEŚNICZÓWKA
, Milsza, Długa, św. Andrzeja, Piotrkowska, Nowy Rynek, Średnia, Anstadta, Północna, HELENÓW
kierunek II
HELENÓW, Północna, Targowa, Średnia, Nowy Rynek, Piotrkowska, św. Andrzeja, Długa, Milsza, MILSZA/LEŚNICZÓWKA
 
15.04.1905
kierunek I
RADWAŃSKA/PIOTRKOWSKA
,
Radwańska, Długa, św. Anny, Pańska,  Milsza, Długa, św. Andrzeja, Piotrkowska, Nowy Rynek, Średnia, Anstadta, HELENÓW
kierunek II
HELENÓW, Północna, Targowa, Średnia, Nowy Rynek, Piotrkowska, św. Andrzeja, Długa, Milsza, Pańska, św. Anny, Długa, Radwańska, RADWAŃSKA/PIOTRKOWSKA
 
10.04.1906 – likwidacja
 
27.05.1909 – uruchomienie
ŚW. ANDRZEJA/DŁUGA, św. Andrzeja, Piotrkowska, Nowy Rynek, Średnia, Anstadta, HELENÓW (powrót Targową do Średniej)
 
16.10.1909 likwidacja
 
30.01.1915 – uruchomienie
DWORZEC FABRYCZNY, Skwerowa, Dzielna, Piotrkowska, św. Andrzeja, Długa, Milsza, DWORZEC KALISKI
 
2.07.1925 - zmiana trasy w związku z kanalizacją ulicy św. Andrzeja
DWORZEC FABRYCZNY, Skwerowa, Dzielna, Piotrkowska, Konstantynowska, Gdańska, Kopernika, DWORZEC KALISKI
 
29.09.1925 – w związku z zakończeniem prac przy kanalizacji na ulicy św. Andrzeja linia wraca na dawną trasę
DWORZEC FABRYCZNY, Skwerowa, Dzielna, Piotrkowska, św. Andrzeja, Długa, Milsza, DWORZEC KALISKI
 
20.05.1926
BAŁUCKI RYNEK
, Zgierska (z powrotem przez Łagiewnicką), pl. Kościelny, Nowomiejska, pl. Wolności, Piotrkowska, św. Andrzeja, Gdańska, Kopernika, DWORZEC KALISKI
 
5.07.1934
ŁAGIEWNICKA/BIEGAŃSKIEGO
(ówczesna nazwa Julianów), Łagiewnicka,
Bałucki Rynek
, Zgierska (z powrotem przez Łagiewnicką), pl. Kościelny, Nowomiejska, pl. Wolności, Piotrkowska, Andrzeja, Gdańska, Kopernika, DWORZEC KALISKI
 
14.12.1939
BAŁUCKI RYNEK
, Zgierska (z powrotem przez Łagiewnicką), pl. Kościelny, Nowomiejska, pl. Wolności, Piotrkowska, Andrzeja, Gdańska, Kopernika, DWORZEC KALISKI
 
brak dokładnych danych o przebiegu linii w czasie II wojny światowej
 
4.03.1945
CHOJNY
, Rzgowska, pl. Niepodległości, Piotrkowska, Napiórkowskiego, Kilińskiego, Nowotki, pl. Wolności, Nowomiejska, Zgierska, JULIANÓW
 
1.08.1949
CHOJNY, Rzgowska, Dąbrowskiego, Kilińskiego, Nowotki, pl. Wolności, Nowomiejska, Zgierska, Limanowskiego, ŻABIENIEC
 
3.04.1950
CHOJNY, Rzgowska, pl. Niepodległości, pl. Reymonta, Napiórkowskiego, Kilińskiego, Nowotki, pl. Wolności, Nowomiejska, Zgierska, Limanowskiego, ŻABIENIEC
 
17.10.1951
CHOJNY, Rzgowska, pl. Niepodległości, pl. Reymonta, Napiórkowskiego, Kilińskiego, Północna, Ogrodowa, Zachodnia, Limanowskiego, ŻABIENIEC
 
1.12.1952
CHOJNY, Rzgowska, Dąbrowskiego, Kilińskiego, Północna, Ogrodowa, Zachodnia, Limanowskiego, ŻABIENIEC
 
3.12.1963 – wprowadzono samoobsługę w wozach silnikowych
 
30.12.1964
CHOJNY
, Rzgowska, Broniewskiego, Kilińskiego, Północna, Ogrodowa, Zachodnia, Limanowskiego, ŻABIENIEC
 
10.10.1965
CHOJNY, Kilińskiego, Północna, Ogrodowa, Zachodnia, Limanowskiego, ŻABIENIEC
 
16.01.1967 – wprowadzono samoobsługę w pierwszych doczepkach
 
15.03.1971
CHOJNY
, Kilińskiego, Północna, Ogrodowa, Zachodnia, Limanowskiego, Aleksandrowska, SZCZECIŃSKA
 
31.10.2000
CHOJNY
, Kilińskiego, Franciszkańska, Wojska Polskiego, pl. Kościelny, Zgierska, Limanowskiego, Aleksandrowska, SZCZECIŃSKA
 
1.01.2001
KURCZAKI, Rzgowska, pl. Niepodległości, Piotrkowska, pl. Reymonta, Przybyszewskiego, Kilińskiego, Franciszkańska, Wojska Polskiego, pl. Kościelny, Zgierska, Limanowskiego, Aleksandrowska, SZCZECIŃSKA
 

02.04.2017
KURCZAKI, Rzgowska, pl. Niepodległości, Piotrkowska, pl. Reymonta, Przybyszewskiego, Kilińskiego, Franciszkańska, Wojska Polskiego, pl. Kościelny, Zgierska, Limanowskiego, DWORZEC ŁÓDŹ ŻABIENIEC
 

LINIE TRAMWAJOWE
STRONA GŁÓWNA

 


©
Wojciech Dębski 2007
Rozpowszechnianie i publikacja materiałów zawartych na tej stronie wyłącznie za zgodą autora.