Linia
tramwajowa do Zgierza
|
19.01.1901
- uruchomienie
ŁÓDŹ/ZGIERSKA (odcinek
od placu Kościelnego do Bałuckiego Rynku),
Zgierska, poza Łodzią: Radogoszcz, Helenówek,
Chełmy-Adelmówek, w Zgierzu: Szosa Łódzka, Wysoka, ZGIERZ/NOWY
RYNEK
|
28.01.1919 - w Zgierzu
zmieniono nazwę Nowy Rynek na Rynek Kilińskiego.
ŁÓDŹ/ZGIERSKA (odcinek od placu Kościelnego do Bałuckiego Rynku),
Zgierska, poza Łodzią: Radogoszcz, Helenówek,
Chełmy-Adelmówek, w Zgierzu: Szosa Łódzka, Wysoka,
ZGIERZ/RYNEK
KILIŃSKIEGO
|
1920
- w Zgierzu
zmieniono nazwę Szosy Łódzkiej
na Berka Joselewicza.
ŁÓDŹ/ZGIERSKA (odcinek od placu Kościelnego do Bałuckiego Rynku),
Zgierska, poza Łodzią: Radogoszcz, Helenówek,
Chełmy-Adelmówek, w Zgierzu: Joselewicza, Wysoka,
ZGIERZ/RYNEK
KILIŃSKIEGO
|
1.11.1925
-
w Łodzi przeniesiono
krańcówkę
z ulicy Zgierskiej na Bałucki Rynek.
ŁÓDŹ/BAŁUCKI
RYNEK,
Zgierska, poza Łodzią: Radogoszcz, Helenówek,
Chełmy-Adelmówek, w Zgierzu: Joselewicza, Wysoka, ZGIERZ/RYNEK
KILIŃSKIEGO
|
1931 - w Zgierzu zmieniono nazwę
Rynek Kilińskiego na Plac Kilińskiego.
ŁÓDŹ/BAŁUCKI
RYNEK,
Zgierska, poza Łodzią: Radogoszcz, Helenówek,
Chełmy-Adelmówek, w Zgierzu: Joselewicza, Wysoka, ZGIERZ/PLAC
KILIŃSKIEGO
|
1932 - w Zgierzu zmieniono nazwę
ulicy Wysoka na 1 Maja.
ŁÓDŹ/BAŁUCKI
RYNEK,
Zgierska, poza Łodzią: Radogoszcz, Helenówek,
Chełmy-Adelmówek, w Zgierzu: Joselewicza, 1 Maja, ZGIERZ/PLAC
KILIŃSKIEGO
|
1939 -
po wybuchu II
wojny światowej zmieniono niektóre nazwy ulic i
miejscowości.
ŁÓDŹ/BAŁUCKI RYNEK (LODSCH/BALUTER
RING),
Nowomiejska i Zgierska (Hohensteinerstrasse), poza Łodzią:
Radogoszcz (Radegast), Helenówek, Chełmy-Adelmówek, w Zgierzu:
Joselewicza (Karl Litzmann Strasse), 1 Maja (Herbert Norkus
Strasse), ZGIERZ/PLAC
KILIŃSKIEGO (HORST WESSEL PLATZ)
|
11.04.1940 -
zmieniono
nazwę miasta Łódź (Lodsch) na Litzmannstadt.
ŁÓDŹ/BAŁUCKI RYNEK (LITZMANNSTADT/BALUTER
RING),
Nowomiejska i Zgierska (Hohensteinerstrasse), poza Łodzią:
Radogoszcz (Radegast), Helenówek, Chełmy-Adelmówek, w Zgierzu:
Joselewicza (Karl Litzmann Strasse), 1 Maja (Herbert Norkus
Strasse), ZGIERZ/PLAC
KILIŃSKIEGO (HORST WESSEL PLATZ)
|
01.11.1940 - linię
oznaczono dodatkowo numerem 41.
|
1940 -
Radogoszcz (Radegast) i Helenówek włączono do Łodzi (Litzmannstadt). Bałucki
Rynek (Baluter Ring) włączono do getta i krańcówkę przeniesiono na plac Wolności
(Deutschlandplatz).
ŁÓDŹ/PLAC WOLNOŚCI (LITZMANNSTADT/DEUTSCHLANDPLATZ),
Nowomiejska i Zgierska (Hohensteinerstrasse),
poza Łodzią: Chełmy-Adelmówek, w Zgierzu:
Joselewicza (Karl Litzmann Strasse), 1 Maja (Herbert Norkus
Strasse), ZGIERZ/PLAC
KILIŃSKIEGO (HORST WESSEL PLATZ)
|
1943 - zmieniono nazwę
miasta Zgierz na Görnau
ŁÓDŹ/PLAC WOLNOŚCI (LITZMANNSTADT/DEUTSCHLANDPLATZ),
Nowomiejska i Zgierska (Hohensteinerstrasse), poza Łodzią: Chełmy-Adelmówek, w Zgierzu:
Joselewicza (Karl Litzmann Strasse), 1 Maja (Herbert Norkus
Strasse),
ZGIERZ/PLAC
KILIŃSKIEGO (GÖRNAU/HORST WESSEL PLATZ)
|
1945? - zlikwidowano
oznaczenie linii numerem 41.
Przywrócono przedwojenne nazwy ulic za wyjątkiem Joselewicza w
Zgierzu, której nazwę zmieniono na Łódzka.
ŁÓDŹ/PLAC
WOLNOŚCI,
Nowomiejska, Zgierska, poza Łodzią: Chełmy-Adelmówek, w Zgierzu:
Łódzka, 1 Maja, ZGIERZ/PLAC
KILIŃSKIEGO
|
1951
- w Zgierzu
zmieniono nazwę ulicy Łódzka na Rewolucji 1905 r.
ŁÓDŹ/PLAC
WOLNOŚCI,
Nowomiejska, Zgierska, poza Łodzią: Chełmy-Adelmówek, w Zgierzu: Rewolucji 1905 r., 1 Maja, ZGIERZ/PLAC
KILIŃSKIEGO
|
22.07.1951
- w związku z oddaniem do eksploatacji nowych odcinków tras w ulicach:
Zachodnia, Ogrodowa, Północna, częściowo zmieniono przebieg linii i przeniesiono krańcówkę na ulicę Północną.
ŁÓDŹ/PÓŁNOCNA, Północna, Ogrodowa,
Zachodnia, Zgierska,
poza Łodzią: Chełmy-Adelmówek, w Zgierzu: Rewolucji 1905 r., 1 Maja, ZGIERZ/PLAC
KILIŃSKIEGO
|
1954
- Chełmy-Adelmówek
włączono do Zgierza.
ŁÓDŹ/PÓŁNOCNA,
Północna, Ogrodowa, Zachodnia, Zgierska, w Zgierzu:
Rewolucji 1905 r., 1 Maja, ZGIERZ/PLAC
KILIŃSKIEGO
|
01.01.1956 - linię
oznaczono numerem 45.
|
13.12.1990
- w Zgierzu
zmieniono nazwę ulicy Rewolucji 1905 r. na Łódzka.
ŁÓDŹ/PÓŁNOCNA,
Północna, Ogrodowa, Zachodnia, Zgierska, w Zgierzu: Łódzka, 1 Maja, ZGIERZ/PLAC
KILIŃSKIEGO
|
01.11.1993 - obsługę linii
45 przejęła MKT Sp. z o.o.
|
01.02.2004 - zawieszono
linię 45. Uruchomiono linie 11 i 11A do Zgierza. Obsługę przejęło
MPK-Łódź Sp. z o.o. Przez pierwsze dwa miesiące
linia 11 kursowała w relacjach: Zgierz
– Pabianice,
Helenówek –
Pabianice, Chocianowice
–
Zgierz.
PABIANICE/WIEJSKA,
w Pabianicach: Łaska, Zamkowa, Warszawska, poza Pabianicami: Ksawerów, w Łodzi:
Pabianicka,
CHOCIANOWICE,
Pabianicka, Piotrkowska,
Żwirki, Kościuszki, Zachodnia, Zgierska, HELENÓWEK,
w
Zgierzu: Łódzka,
1 Maja, ZGIERZ/PLAC
KILIŃSKIEGO
|
07.07.2007 - w
związku z pierwszym etapem budowy Łódzkiego Tramwaju
Regionalnego zawieszono komunikację tramwajową do Zgierza.
|
23.04.2008 -
wznowiono kursowanie linii 11 i 11A do Zgierza na trasie:
ŁÓDŹ/WIDZEW
STADION, Piłsudskiego, Mickiewicza, Kościuszki,
Zachodnia, Legionów, pl. Wolności, Nowomiejska, Zgierska, w
Zgierzu: Łódzka, 1 Maja, ZGIERZ/PLAC KILIŃSKIEGO
|
1.07.2008 -
zawieszono linie 11 i 11A do Zgierza. Uruchomiono linię 16
na trasie:
ŁÓDŹ/KURCZAKI, Rzgowska, pl. Niepodległości, Piotrkowska,
Żwirki, Kościuszki, Zachodnia, Zgierska,
w
Zgierzu: Łódzka, 1 Maja, ZGIERZ/PLAC KILIŃSKIEGO
|
02.04.2017 - zawieszono
linię 16 do Zgierza. Uruchomiono linię 45 na trasie:
ŁÓDŹ/TELEFONICZNA,
Telefoniczna,
działki, Pomorska, pl. Wolności, Nowomiejska, Zgierska, w
Zgierzu: Łódzka, 1 Maja, ZGIERZ/PLAC
KILIŃSKIEGO
|
04.02.2018 - zawieszono
linię 45 i komunikację tramwajową do Zgierza. W zastępstwie uruchomiono
linię autobusową Z45
|
|
|
|
|