Krańcówka
tramwajowa - Skrajna
|
 |
Krańcówka przy ul.
Skrajnej. Skład 805Na 1813 + 1814 na linii 27.
|
Nazwa krańcówki: Rudzka/Skrajna (1974 - 1985), Skrajna
(1985 - 1996)
Rodzaj: pętla lewostronna
Początek eksploatacji: 07.07.1974 r.
Koniec eksploatacji: 24.07.1996 r.
Linie:
linia
26 (07.07.1974 - 14.06.1995)
linia
27 (14.06.1995 - 24.07.1996) |
|
|
Krańcówka pierwotnie
miała zostać zbudowana w granicach Łodzi przed ulicą Raduńską. Tam
również miał być doprowadzony drugi tor od ulicy Cienistej. Planów
nie zrealizowano, a jednotorową pętlę zbudowano już na terenie Gadki
Starej.
7 lipca 1974
Oddano do eksploatacji krańcówkę Rudzka/Skrajna i skierowano do niej
tramwaje linii 26.
1985
Zmieniono nazwę krańcówki "Rudzka/Skrajna" na "Skrajna".
4 maja 1987
Rozpoczęto wymianę torowiska na
krańcówce. Linię 26 skrócono do krańcówki Popioły. Remont zakończono
25 maja. |
 |
Rysunek układu torów
z lat 1974 - 1996 na krańcówce Skrajna. Tor do Rzgowa
wyłączono z eksploatacji w 1993 r.
|
 |
|
 |
Krańcówka Skrajna. Wagon 805Na - 3913 na linii 26.
Foto: Wojciech Dębski; 8.10.1994 r.
|
|
Krańcówka
Skrajna. Wagon 805Na - 3913 na linii 26.
Foto: Wojciech Dębski; 8.10.1994 r.
|
 |
|
 |
Przystanek
przy ul. Skrajnej.
Po prawej trochę nietypowo ustawiona wiata przystankowa.
Foto: Wojciech Dębski; 14.07.1996 r.
|
|
Wjazd na
krańcówkę i fragment nieczynnego toru do Rzgowa.
Foto: Wojciech Dębski; 14.07.1996 r.
|
14
czerwca 1995
Zawieszono kursowanie linii 26. Do krańcówki skierowano
linię 27.
24 lipca 1996
W związku z likwidacją komunikacji tramwajowej na ulicy
Rudzkiej zawieszono ruch na krańcówce Skrajna. W miejsce
tramwajów uruchomiono linię autobusową 50.
|
 |
|
 |
Krańcówka Skrajna. Skład 805Na - 1804 + 805 na linii 27.
Foto: Wojciech Dębski; 14.07.1996 r.
|
|
Ulica Rudzka.
Wyłączone z eksploatacji torowisko
i przystanek dla linii autobusowej 50.
Foto: Wojciech Dębski; 26.08.1996 r.
|
|