Łódzkie tramwaje i autobusy
Strona poświęcona historii komunikacji miejskiej w Łodzi i okolicach


KRAŃCÓWKI TRAMWAJOWE
 
STRONA GŁÓWNA
 

Krańcówka tramwajowa Retkinia (Retkińska)
1955 - 1978
 

Otwarcie trasy tramwajowej na Retkinię. Skład 2N2 + Sanok wjeżdża na krańcówkę przy ul. Retkińskiej; 30.04.1955 r.
 

Nazwa Retkinia
Rodzaj pętla lewostronna
Otwarcie 30.04.1955
Zamknięcie 08.07.1978
Liczba torów 1 (po przebudowie 2)
Linie




 
8     (18.11.1974 - 07.07.1978)
19   (30.04.1955 - 17.11.1974)
20   (01.03.1962 - 30.04.1966
tylko w godz. szczytu) (01.09.1973 - 07.07.1978)
24   (01.12.1976 - 07.07.1978)
104 (27.04.1974 - 07.07.1978)
 

Układ torów z 1955 r.
 

Projekt przebudowy pętli na Retkini. Przystanków i poczekalni przy podwójnym torowisku oraz ślepej bocznicy nigdy nie wybudowano. Projekt ze zbiorów MKM MPK-Łódź.

 

Układ torów z lat 1974 - 1978.

 

 

Budowa krańcówki przy ul. Retkińskiej. Prawdopodobnie już wtedy ułożono rozjazd pod przyszłą budowę drugiego toru.
Foto: ze zbiorów Wojciech Dębskiego; 18.04.1955 r.
 

 

Ulica Retkińska przy Zagrodniki. W latach 1955 - 1978 znajdowały się tu przystanki dla wysiadających i wsiadających.
Foto: Wojciech Dębski; 12.07.2022 r.
 


KRAŃCÓWKI TRAMWAJOWE
 
STRONA GŁÓWNA
 


©
Wojciech Dębski 2023
Rozpowszechnianie i publikacja materiałów zawartych na tej stronie wyłącznie za zgodą autora.