Łódzkie tramwaje i autobusy
Strona poświęcona historii komunikacji miejskiej w Łodzi i okolicach


KRAŃCÓWKI TRAMWAJOWE
 
STRONA GŁÓWNA
 

Krańcówka tramwajowa - Popioły
 

Krańcówka przy ullicy Popioły. Wagon 805Na 2410 na linii 18.
 

Nazwa krańcówki: Rudzka/Popioły (1962 - 1985), Popioły (1985 - 1996)
Rodzaj: pętla lewostronna
Początek eksploatacji: 08.07.1962 r.
Koniec eksploatacji: 24.07.1996 r.
Linie:

linia 1    (30.05.1976 - 01.12.1980 - tylko w sezonie letnim, 01.12.1980 - 30.10.1992)
linia 18  (30.10.1992 - 24.07.1996)
linia 26  (15.10.1962 - 07.07.1974)
 
8 lipca 1962
Oddano do eksploatacji krańcówkę Rudzka/Popioły. Tramwaje wjeżdżały na pętlę z ulicy Rudzkiej w Rodzinną i Popioły, gdzie znajdował się przystanek dla wsiadających. Początkowo do krańcówki nie skierowano na stałe żadnej linii.

15 października 1962
Do krańcówki skierowano na stałe linię 26.

 


"Dziennik Łódzki" - 13.10.1962 r.
 

Rysunek układu torów z lat 1962 - 1996 na krańcówce Popioły.
 

"Dziennik Łódzki" - 7.11.1962 r.
 

1972
Wymieniono częściowo torowisko.

7 lipca 1974
Wydłużono trasę linii 26 do ulicy Skrajnej. Na krańcówce nie kończyła trasy żadna linia.

30 maja 1976
W sezonie letnim skierowano do krańcówki linię 1. Prawdopodobnie w tym okresie wyłączono z eksploatacji drugi tor.

1 grudnia 1980
Do krańcówki skierowano na stałe linię 1.

1985
Zmieniono nazwę krańcówki "Rudzka/Popioły " na "Popioły".

30 października 1992
Wycofano z krańcówki linię 1 i skierowano linię 18.
 

 

Ulica Rodzinna. Wagon 805Na - 2230 na linii 18.
Foto: Wojciech Dębski; październik 1994 r.
 

 

Ulica Popioły. Wagon 805Na - 2230 na linii 18.
Foto: Wojciech Dębski; październik 1994 r.
 

 

Ulica Rodzinna. Wagon 805Na - 2391 na linii 18.
Foto: Wojciech Dębski; październik 1994 r.

 

 

Ulica Rodzinna. Wagon 805Na - 2424 na linii 18 podjeżdża na przystanek przy ulicy Rudzkiej.
Foto: Michał Poźniczek; 2.05.1996 r.
 

 

805Na - 2383 na linii 18 wjeżdża z ulicy Rudzkiej na krańcówkę.
Foto: Wojciech Dębski; 16.05.1996 r.
 

 

805Na - 2407 na linii 18 wjeżdża z ulicy Rudzkiej na krańcówkę.
Foto: Wojciech Dębski; 5.07.1996 r.
 

 

Ulica Popioły i przystanek dla wsiadających.
Foto: Wojciech Dębski; 5.07.1996 r.
 

 

Ulica Rudzka i wjazd na krańcówkę.
Foto: Wojciech Dębski; 14.07.1996 r.
 

1995
Zdjęto sieć trakcyjną nad nieczynnym torem w ulicy Rodzinnej.

24 lipca 1996
W związku z likwidacją komunikacji tramwajowej na ulicy Rudzkiej zawieszono ruch na krańcówce Popioły.
 
 

Śmietnik w miejscu dawnego przebiegu toru.
Widok z ulicy Rodzinnej
Foto: Wojciech Dębski; 9.03.2009 r.
 

 

Ostatni istniejący fragment toru przecina ulicę Popioły
i jest pod warstwą asfaltu.
Foto: Wojciech Dębski; 5.08.2013 r.

 

 

Ulica Rodzinna i słup z resztkami sieci trakcyjnej.
Foto: Wojciech Dębski; 5.08.2013 r.
 

 

Ulica Rudzka. Miejsce dawnego wjazdu na krańcówkę.
Foto: Jolanta Mikołajewska; 25.11.2021 r.
 

KRAŃCÓWKI TRAMWAJOWE
 
STRONA GŁÓWNA
 


©
Wojciech Dębski 2015
Rozpowszechnianie i publikacja materiałów zawartych na tej stronie wyłącznie za zgodą autora.