Łódzkie tramwaje i autobusy

Kalendarium
Strona główna

Kalendarium 1971 - 1980

Wybierz rok
1971, 1972, 1973, 1974, 1975, 1976, 1977, 1978, 1979, 1980

Zobacz kalendarium z innych lat
1881 - 1900
1901 - 1920
1921 - 1940
1941 - 1960

1961 - 1970
1991 - 2000
 

1971


4 stycznia 1971

Oddano do eksploatacji krańcówkę tramwajową w formie pętli na ul. Chochoła. Skierowano do niej linię 25.

20 stycznia 1971
Oddano do eksploatacji drugi tor na ul. Aleksandrowskiej (od Szczecińskiej do Chochoła).

27 stycznia 1971
Wpisano na inwentarz 33 Ikarusy 620 i 28 Ikarusów 556. Były to ostatnie dostawy autobusów tego typu do Łodzi.

1 lutego 1971
Uruchomiono nową linię autobusową 79.

7 lutego 1971
Oddano do eksploatacji zajezdnią autobusową przy ul. Limanowskiego.
Nowa placówka przejęła 31 autobusów z zajezdni Kraszewskiego i 5 z Helenówka, którymi obsługiwała linie B i 74.

8 lutego 1971
Oddano do eksploatacji nową linię autobusową 74 bis.

14 lutego 1971
Wstrzymano częściowo ruch kołowy na ul. Zachodniej (od Zielonej do Więckowskiego) z powodu rozbiórki domów po wschodniej stronie. Ruch całkowicie wznowiono 29 sierpnia.

1 marca 1971
Z powodu małej frekwencji i krótkiej trasy zawieszono kursowanie linii
autobusowej 70.
Zawieszono kursowanie linii autobusowej 65 bis.
Na liniach autobusowych 64 i 66 wprowadzono samoobsługę, likwidując dotychczasową obsługę jednoosobową.
Wprowadzono obsługę konduktorską na linii autobusowej A.
Dokonano przerzutów linii autobusowych między zajezdniami, w wyniku których zlikwidowano całkowicie obsługę konduktorską na liniach obsługiwanych przez zajezdnię Helenówek.
Przegubowe Jelcze 021 skierowano na linię E w miejsce linii 72. Wówczas obsługiwały one linie 57, D i E.

10 marca 1971
Rozpoczęto przebudowę węzła Armii Czerwone/Przędzalniana. Prace zakończono 2 lipca.

29 marca 1971
Rozpoczęto budowę krańcówki autobusowej na ul. Tomaszowskiej przy Kolumny. Budowę ukończono 26 maja. W tym czasie autobusy linii 63 manewrowały na skrzyżowaniu. W celu bezpieczeństwa przywrócono w nich na ten czas obsługę konduktorską.

1 kwietnia 1971
Wprowadzono samoobsługą na linii autobusowej 55 bis.

13 kwietnia 1971
Uruchomiono ponownie linię tramwajową 22.
Uruchomiono ponownie linię autobusową 70.

3 maja 1971
W Zgierzu zlikwidowano linię autobusową 1 bis oraz uruchomiono linie 3 i 4.

14 maja 1971
Rozpoczęto przebudowę krańcówki autobusowej na ul. Olkuskiej. Prace zakończono 26 czerwca. W tym czasie autobusy linii 68 manewrowały 500 m dalej.

16 maja 1971
W niedziele i święta uruchomiono jeden autobus "zielonej linii" z ul. Bazarowej do Grotnik. Kursy odbywały się od 8:00 do 20:00.
Na okres letni uruchomiono trzy brygady na liniach tramwajowych dodatkowych z pl. wolności na Zdrowie lub z pl. Wolności na Chochoła.

17 maja 1971
Uruchomiono nową pospieszną linię autobusową J.

21 maja 1971
Rozpoczęto przebudowę węzła Armii Czerwonej/Wysoka. Brak danych na temat ukończenia prac.

1 czerwca 1971
W miejsce pospiesznej linii autobusowej B bis uruchomiono nową pospieszną linię H.
Uruchomiono nową pospieszną linię autobusową K.

14 czerwca 1971
Przeniesiono krańcówkę linii 61 z ul. Broniewskiego przy Kilińskiego na Broniewskiego przy Rzgowskiej. Autobusy zawracały na Gagarina przy Tuszyńskiej. Powodem zmiany było usprawnienie ruchu na węźle Broniewskiego/Kilińskiego.

16 czerwca 1971
Rozpoczęto przebudowę krańcówki autobusowej Górki Stare. Autobusy linii 71 zawracały na ul. Józefów, 800 m wcześniej, obok betoniarni. Przebudowę zakończono 27 października.

24 czerwca 1971
Rozpoczęto wymianę torów tramwajowych na ul. Narutowicza (od Uniwersyteckiej do Tramwajowej). Prace zakończono 10 września.

1 lipca 1971
Wstrzymano ruch tramwajowy na ul. Limanowskiego (od Letniej do Zachodniej) z powodu remontu nawierzchni (od Hipotecznej do Snycerskiej). Roboty zakończono 16 sierpnia.
Uruchomiono ponownie linię autobusową 65 bis.

12 lipca 1971
Zlikwidowano krańcówkę autobusową na Broniewskiego przy Rzgowskiej. Autobusy linii 61 skierowano na krańcówkę Chojny.

17 lipca 1971
Rozpoczęto prace sieciowe na ul. Pabianickiej. Prowadzono je do 29 lipca w godzinach nocnych.

6 sierpnia 1971
Rozpoczęto przebudowę węzła torowego Zachodnia/Ogrodowa.
Brak danych na temat ukończenia prac.

1 września 1971
Uruchomiono nową linię autobusową 80.

W celu usprawnienia wzajemnych połączeń nocnych linii autobusowych, wprowadzono nowy układ, który posiadał wspólny przystanek i punkt kontrolny na al. Kościuszki przy Struga.

1 października 1971
Uruchomiono nową pospieszną linię autobusową L.
Na czterech brygadach linii tramwajowej 16 wprowadzono składy trzywagonowe.

7 października 1971
Rozpoczęto przebudowę krańcówki autobusowej przy ul. Wersalskiej. Na czas remontu trasę autobusów wydłużono o 600 m do skrzyżowania Szczecińska/Hodowlana.
Brak danych na temat ukończenia prac.

11 października 1971
Rozpoczęto
wymianę torowiska na węźle Obrońców Stalingradu/Gdańska. Brak danych na temat ukończenia prac.

14 października 1971
Rozpoczęto przebudowę
węzła Piotrkowska/Żwirki. Brak danych na temat ukończenia prac.

2 listopada 1971
Wprowadzono samoobsługę w autobusach linii 56 i 71.

4 listopada 1971
Wprowadzono samoobsługę w autobusach linii 51 (oprócz niedziel)

21 listopada 1971
Oddano do eksploatacji krańcówkę tramwajową w formie pętli na Helenówku.

25 listopada 1971
Oddano do eksploatacji krańcówkę autobusową na ul. Felińskiego przy Gojawiczyńskiej.

30 listopada 1971
W Pabianicach na ul. Warszawskiej oddano do eksploatacji drugi tor (od Maślanej do Pstrowskiego).

8 grudnia 1971
W godzinach popołudniowych oddano do eksploatacji krańcówkę tramwajową w formie trójkąta manewrowego na pl. Wolności w Konstantynowie Łódzkim.

17 grudnia 1971
Zlikwidowano składy trzywagonowe na linii 10.

22 grudnia 1971
Skreślono z inwentarza ostatni wagon silnikowy typu Lilpop LRL. Wóz nr 1046. Zakończono tym samym eksploatację wagonów czteroosiowych produkcji przedwojennej.

 

1972


3 stycznia 1972

Zlikwidowano składy trzywagonowe na linii 16.
Rozpoczęto przebudowę pętli na ul. Przybyszewskiego przy torze kolejowym (budowa drugiego toru).
Wprowadzono samoobsługę na liniach podmiejskich w wozach silnikowych składów trzywagonowych. Wówczas kursowały one na liniach 42, 43 i 46.

styczeń 1972
Na pl. Dąbrowskiego wybudowano poczekalnię dla pasażerów i ekspedycję autobusową.

6 lutego 1972
Uruchomiono autobus specjalny z pl. Dąbrowskiego do Smardzewa (długość trasy 14 600 m).

5 marca 1972
W związku z wyburzeniem budynku u zbiegu al. Kościuszki i ul. Zamenhofa, zamknięto ruch kołowy od godz. 7:00 do 18:00. Był to ostatni budynek stojący w osi wschodniej jezdni al. Kościuszki.

4 kwietnia 1972
Rozpoczęto wymianę torów na al. Politechniki (od Skrzywana do Wróblewskiego). Ruch odbywał się po jednym torze. Brak danych na temat ukończenia prac.

12 kwietnia 1972
Na linię 9 wyjechał skład zmodernizowanych wagonów 5N - 91 + 5ND - 849, w którym zamontowano próbnie łamane drzwi automatyczne według nowego projektu. Skład wyposażono również po raz pierwszy w nowy sposób oznakowania linii. Okrągłe tarcze na dachu zastąpiły tzw. kwadraty, które zamontowano pod krawędzią szyby czołowej i z tyłu doczepy.

8 maja 1972
Zawieszono kursowanie autobusów na ul. Piotrkowskiej (od Zamenhofa do pl. Wolności). Na skutek licznych interwencji pasażerów ruch przywrócono już 11 maja 1972 roku.

15 maja 1972
Przywieziono do Łodzi pierwszy wagon typu 102 NaW.

29 maja 1972
Rozpoczęto roboty torowe na węźle Rzgowska/Dąbrowskiego. Prace zakończono 16 czerwca.

1 czerwca 1972
Uruchomiono na okres letni "zieloną linię" z ul. Bazarowej do Grotnik (dwa autobusy).
Zlikwidowano linię autobusową 54.

9 czerwca 1972
Rozpoczęto wymianę torowiska na ul. Narutowicza (od Tramwajowej do Kopcińskiego). Brak danych na temat ukończenia prac.

2 lipca 1972
Uruchomiono w okresie letnim "zieloną linię" z ul. Bazarowej do Sokolnik (21,5 km)

4 lipca 1972
Wprowadzono samoobsługę w autobusowych liniach pospiesznych H, J, K i L.

9 lipca 1972
Uruchomiono w okresie letnim "zieloną linię" z pl. Zwycięstwa do Wiśniowej Góry (15,8 km)

19 lipca 1972
Uruchomiono w Pabianicach lokalną komunikację autobusową.

20 lipca 1972
Wyłączono z eksploatacji krańcówkę tramwajową Widok. Tramwaje linii 19 skierowano do krańcówki Strykowska.

31 lipca 1972
Wprowadzono do eksploatacji po remoncie kapitalnym wagon doczepny reklamujący łódzkie ZOO. Wagon pomalowany był na kremowo-zielono, a na bokach były wizerunki zwierząt. Doczepa nr 767 stacjonowała w zajezdni Brus i najczęściej obsługiwała linie 9, 43 i 43 bis. Jeździła do sierpnia 1976, kiedy to podczas kolejnego remontu została ponownie przemalowana na kremowo-czerwono.

1 sierpnia 1972
Wprowadzono samoobsługę w autobusowych liniach pospiesznych C, D i E.

6 sierpnia 1972
Uruchomiono w okresie letnim "zieloną linię" z ul. Bazarowej do Malinki (12,7 km)

16 sierpnia 1972
Wprowadzono samoobsługę w autobusowych liniach pospiesznych B, G i F.

4 września 1972
W związku z robotami drogowymi na ul. Wróblewskiego (od al. Politechniki do Wólczańskiej) zawieszono ruch tramwajów.
Prace zakończono 18 grudnia.

18 września 1972
Oddano do eksploatacji krańcówkę tramwajową w formie pętli na Chocianowicach.

25 września 1972
Oddano po remoncie torowisko na ul. Kopernika (od Towarowej do Łąkowej). Prace rozpoczęto
21 kwietnia.

2 października 1972
Uruchomiono nową linię autobusową 81.

Wprowadzono samoobsługę w wozach silnikowych na podmiejskiej linii tramwajowej 41.

8 października 1972
Na ulice Łodzi po raz pierwszy wyjechały dwa nowe wagony przegubowe typu 102NaW.
Skierowano je na linie 8/1 i 9/5.

10 października 1972
Oddano do eksploatacji krańcówkę autobusową na ul. Felińskiego.

7 października 1972
Oddano do eksploatacji nowy dwutorowy odcinek na ul. Zielonej przy pętli. W związku z tym wyłączono 11 października z eksploatacji wjazd od strony zachodniej na pętlę Zielona/Towarowa.

17 października 1972
Rozpoczęto przebudowę krańcówki autobusowej na ul. Dąbrowskiego przy torze kolejowym. Prace zakończono 10 stycznia 1973 roku.

19 października 1972
Rozpoczęto przebudowę krańcówki autobusowej na ul. Dubois. Brak danych na temat ukończenia prac.

23 października 1972
Uruchomiono nową linię autobusową 58 bis.

24 października 1972
Wpisano na inwentarz ostatnie przegubowe Jelcze 021 nr 87, 88, 89, 90.

6 listopada 1972
Wprowadzono samoobsługę na linii autobusowej 59.

12 listopada 1972
Wprowadzono samoobsługę na linii autobusowej 51 w niedzielę. Od tej pory obowiązywała we wszystkie dni.

15 grudnia 1972
Uruchomiono nową nocną linię autobusową 155.

30 grudnia 1972
Oddano po przebudowie węzeł na skrzyżowaniu Towarowa/Obrońców Stalingradu. Podczas przebudowy usunięto m.in. tor umożliwiający wjazd na pętla tramwajową od strony zachodniej.
 

1973

 

2 stycznia 1973
Uruchomiono nową linię autobusową 82, która na wydłużonej trasie zastąpiła linię 75 bis.
Zlikwidowano linię 75 bis.

1 marca 1973
Na liniach lokalnej komunikacji autobusowej w Zgierzu wprowadzono samoobsługę.

5 marca 1973
Uruchomiono nową linię autobusową 70 bis.

7 marca 1973
Rozpoczęto remont nawierzchni i torowiska w ulicy Piotrkowskiej na odcinku od Czerwonej do Żwirki. Kostkę bazaltową zastąpiono asfaltem. Remont zakończono 15 czerwca (prace torowe 3 czerwca). W tym czasie autobusy kursowały na zmienionych trasach.

10 marca 1973
Skreślono z inwentarza ostatnie wagony doczepne typu Sanok nr: 466, 467, 469, 474, 476.

2 kwietnia 1973
Na linii 19 wprowadzono dwa składy trzywagonowe.
Na linię 26 skierowano 16 wagonów przegubowych 102NaW z samoobsługą. Wówczas obsługiwały one wyłącznie linię 26. Brygadę 26/14 obsługiwał skład wagonów dwuosiowych - jedyny już na tej linii z konduktorem.

12 kwietnia 1973
Rozpoczęto przebudowę węzła torowego Piotrkowska/Świerczewskiego. Remont zakończono 21 maja.

16 kwietnia 1973
Rozpoczęto wymianę torowiska na ul. Łagiewnickiej, od Warszawskiej do Bema. Remont zakończono 10 czerwca.

kwiecień 1973
Zlikwidowano skrzyżowanie al. Kościuszki z ul. 22 Lipca. Pozostawiono tylko przejście dla pieszych.

13 maja 1973
Uruchomiono na okres letni "zieloną linię" z ul. Bazarowej do Sokolnik (4 autobusy kursowały parami).

21 maja 1973
Zlikwidowano potrójne składy na linii 19. Jednocześnie zwiększono liczbę składów potrójnych na linii 44.

28 maja 1973
Rozpoczęto wymianę torowiska na ul. Zachodniej od Ogrodowej do Lutomierskiej. Remont zakończono 1 sierpnia.

1 czerwca 1973
Oddano do użytku krańcówkę na parkingu przy zakładzie "Femina" dla linii 78.

3 czerwca 1973
Uruchomiono na okres letni "zieloną linię" z ul. Bazarowej do Grotnik (4 autobusy).

7 czerwca 1973
Rozpoczęto wymianę torowiska na ul.
Narutowicza od Uniwersyteckiej do Armii Ludowej. Remont zakończono 4 lipca.

17 czerwca 1973
Uruchomiono na okres letni "zieloną linię" z pl. Zwycięstwa do Wiśniowej Góry (4 autobusy kursowały parami).

22 czerwca 1973
Rozpoczęto
przebudowę węzła torowego Kopernika/Żeromskiego. Remont zakończono 31 lipca.

24 czerwca 1973
Uruchomiono na okres letni (tylko w dni pogodne) "zieloną linię" z pl. Kilińskiego w Zgierzu do Malinki (1 autobus).

18 lipca 1973
Skreślono z inwentarza ostatnie wagony silnikowe typu Lilpop III nr
152, 154, 156, 159, 170, 173, 174.

10 sierpnia 1973
Oddano do eksploatacji mijankę na ul. Rudzkiej przy Skrajnej.

1 września 1973
Od 1 września linię 26 obsługiwały wyłącznie wagony przegubowe 102NaW (pełna samoobsługa)
Wprowadzono do eksploatacji pierwsze wagony przegubowe typu 803N, numery: 896, 897, 898, 899, które skierowano na linię 9. Dwa wozy 802N skierowano na linię 25.

15 września 1973
Rozpoczęto budowę drugiej jezdni na ul. Strykowskiej od Wojska Polskiego do Inflanckiej. Prace zakończono 5 grudnia.

1 października 1973
Wprowadzono dodatkowe oznaczenia mundurów służby nadzorczej ruchu w postaci trójkątów umieszczonych na lewym rękawie. Pleciony sznur koloru bordo na czapkach nowego wzoru, który przewidziany był dla całej służby ruchu, zmieniono na sznur koloru srebrnego lub złotego - w zależności od zajmowanego stanowiska.

17 października 1973
Rozpoczęto remont torowiska na ul. Obrońców Stalingradu od Zachodniej do pl. Wolności. Remont zakończono 2 listopada.

29 października 1973
Oddano po przebudowie nowy, trzytorowy węzeł na ul. Zgierskiej przy Dolnej. Remont rozpoczęto 30 września.

październik 1973
Od października 1973 r. zaczęto seryjnie montować automatyczne drzwi harmonijkowe w jednokierunkowych wagonach generacji N. Modernizacje te przeprowadzano do 1978 r.

5 listopada 1973
Uruchomiono nową linię autobusową 53 bis.

12 listopada 1973
Oddano do eksploatacji nową krańcówkę autobusową na ul. Dąbrowskiego przy Lodowej i skierowano na nią linię 69.

28 listopada 1973
W związku z rozbudową międzynarodowej trasy E-12, rozpoczęto remont ul. Broniewskiego, która na odcinku od Kilińskiego do Niższej otrzymała dwie jezdnie. Remont zakończono 31 grudnia. W tym okresie autobusy kursowały na zmienionych trasach.

15 grudnia 1973
MPK Łódź obchodziło jubileusz 75-lecia. Z tej okazji Rada Państwa nadała MPK Order Sztandaru Pracy I klasy. W zajezdni Chocianowice dokonano odsłonięcia pomnika "Pamięci Tramwajarzy Łódzkich 1939 - 1945". Odbyła się parada wagonów, w której jechały: historyczny Herbrand GE58, liniowe 5N + 5ND i 803N.
Statystyki podawały, że w tym czasie ze środków komunikacji miejskiej korzystało dziennie 1,8 mln pasażerów. Na stanie było 795 wagonów tramwajowych i 427 autobusów.

31 grudnia 1973
Skreślono z inwentarza ostatnie wagony silnikowe typu Lilpop II nr
63, 68, 70, 131, 132 i 147.

 

W 1973 r. wybudowano drugą jezdnię na ul. Aleksandrowskiej.

 

1974

 

14 stycznia 1974
Uruchomiono nową linię tramwajową 17 bis.
Zlikwidowano cztery potrójne składy na linii 10. Wprowadzono trzy potrójne składy na linii 44.

15 stycznia 1974
W "Głosie Robotniczym" ukazała się notatka nt. testów wagonów 105N w "Konstalu". Była to prawdopodobnie pierwsza prasowa informacja o wagonach, które planowano sprowadzać do Łodzi od 1976 r.

22 stycznia 1974
W "Głosie Robotniczym"
poinformowano o rozpoczęciu budowy zajezdni na Nowych Sadach dla 210 autobusów.

4 lutego 1974
Zlikwidowano cztery potrójne składy na linii 10. Wprowadzono dwa potrójne składy na linii 43 bis.

20 lutego 1974
Oddano do użytku po remoncie budynek warsztatów szkolnych Zasadniczej Szkoły Zawodowej MPK Łódź.

22 lutego 1974
Rozpoczęto wymianę torowiska na ul. Przybyszewskiego od pl. Reymonta do Kilińskiego. Remont zakończono 1 września.
W Zakładzie Torów i Sieci rozpoczęto eksploatację maszyny o nazwie "Matisa" do
podnoszenie lub podbijania torowiska.

7 marca 1974
Zlikwidowano linię autobusową 74 bis. W jej miejsce uruchomiono nową linię autobusową 83.

21 marca 1974
Zlikwidowano linię autobusową 76 bis.
Rozpoczęto przebudowę torowiska na ul. Nowotki od Konstytucyjnej do krańcówki Przemyska. Remont zakończono 5 lipca.

30 marca 1974
Zlikwidowano trzy potrójne składy na linii 43.

1 kwietnia 1974
W zajezdni przy ul. Tramwajowej wycofano wagony dwuosiowe. Od tej pory stacjonowały tam wyłącznie przegubowe 803N. Wozy generacji N rozdzielono między pozostałe zajezdnie.

2 kwietnia 1974
W prasie poinformowano o rozpoczęciu przygotowań pod budowę trasy W-Z (wschód-zachód). W pierwszej kolejności planowano wybudować nowe dwupoziomowe skrzyżowanie na węźle Mickiewicza/Żeromskiego.

10 kwietnia 1974
Zarząd Dróg i Mostów zakończył malowanie nowych pasów i strzałek na ul. Piotrkowskiej od Żwirki do pl. Wolności. Nowe oznakowanie poziome, według układu odpowiadającego nowej organizacji ruchu na Piotrkowskiej, miało dać priorytet autobusom. Zmiany wprowadzono na początku maja.

27 kwietnia 1974
Uruchomiono ponownie nocną linię tramwajową 104. W związku z jej uruchomieniem zlikwidowano nocną linię autobusową 152.

12 maja 1974
Uruchomiono na okres letni "zieloną linię" do Sokolnik (2 autobusy). Od 19 maja 4 autobusy.

26 maja 1974
Uruchomiono na okres letni "zieloną linię" z ul. Bazarowej do Grotnik (4 autobusy).

1 czerwca 1974
Uruchomiono nową linię autobusową 84.

16 czerwca 1974
Uruchomiono na okres letni "zieloną linię" z pl. Zwycięstwa do Wiśniowej Góry (4 autobusy).
Uruchomiono na okres letni "zieloną linię" na trasie Zgierz - Malinka.

25 czerwca 1974
W związku z przebudową dojazdu do krańcówki Przemyska, tramwaje linii 6 i 23 kończyły trasę na skrzyżowaniu Nowotki/Konstytucyjna (trójkąt), linia 27 na Radiostacji, a linia 17 bis została wydłużona na Stoki. Remont zakończono 5 lipca.

7 lipca 1974
Oddano do eksploatacji nową krańcówkę tramwajową przy ul. Skrajnej. Skierowano do niej linię 26.

12 lipca 1974
Na prośbę motorniczych potrójne składy z linii 12 przeniesiono do obsługi linii 24.

15 lipca 1974
Zlikwidowano potrójne składy na liniach 1, 15, 16, 24

24 lipca 1974
Uruchomiono ponownie linię autobusową 54.

1 sierpnia 1974
Wprowadzono zmiany w ruchu polegające na ograniczeniu ilości skrętów na węzłach miejskich. Częściowym zmianom uległy trasy niektórych linii tramwajowych.

9 sierpnia 1974
Rozpoczęto wymianę torów na krańcówce w Aleksandrowie Łódzkim. Prace zakończono 2 września.

13 sierpnia 1974
Wprowadzono ruch jednokierunkowy na ul. Curie-Skłodowskiej. W związku z tym zmianom uległy trasy linii autobusowych.

20 sierpnia 1974
Oddano do eksploatacji po przebudowie krańcówkę tramwajową Bratysławska.

2 września 1974
Skreślono wagon doczepny Lilpop II - 506. Był to ostatni wagon produkcji przedwojennej jaki figurował na inwentarzu MPK Łódź.

9 września 1974
Rozpoczęto wymianę torów tramwajowych na ul. Telefonicznej. Linie 12 i 17 na czas remontu skrócono do krańcówki Przemyska. Remont zakończono 30 października.

7 października 1974
Rozpoczęto wymianę torów tramwajowych na ul. Przybyszewwskiego od Kilińskiego do Promińskiego. Brak danych o zakończeniu remontu.
Wprowadzono cztery trzywagonowe składy na linii 19.

27 października 1974
Z uwagi na wzmożony ruch w rejonie łódzkich cmentarzy wprowadzono składy trzywagonowe na liniach 1, 3, 5, 10, 15, 17 i 21.

28 października 1974
Rozpoczęto remont torów na węźle Pabianicka/Rudzka. Prace zakończono 12 listopada.

7 listopada 1974
Rozpoczęto wymianę torowiska na ul. Kilińskiego od krańcówki Chojny do Broniewskiego. Brak danych o zakończeniu remontu.

18 listopada 1974
W związku z budową osiedla Retkinia, skierowano tam pierwszą linię autobusową K oraz ddano do użytku krańcówkę autobusową na ul. Maratońskiej przy Retkińskiej.
Na linii tramwajowej 8 wprowadzono składy trzywagonowe.

21 listopada 1974
Rozpoczęto remont torowiska na węźle Obrońców Stalingradu/Zachodnia. Remont zakończono 26 kwietnia 1975 r.

 

Materiał z lat 1975 - 1980 w przygotowaniu

1975

1976

1977

1978

1979

1980

Zobacz kalendarium z innych lat
1881 - 1900
1901 - 1920
1921 - 1940
1941 - 1960

1961 - 1970
1991 - 2000
 

Kalendarium
Strona główna

Strona utworzona 5.01.2017

©
Wojciech Dębski
 Rozpowszechnianie oraz publikacja materiałów zawartych na tej stronie wyłącznie za zgodą autora.