Łódzkie tramwaje i autobusy

Tabor autobusowy
Strona główna

Ikarus 280
1980 - 2015

 

Ikarus 280.26 - 2992 odmalowany w historyczne barwy. Łódź, krańcówka Maratońska. Foto: Wojciech Dębski; 17.12.2005 r.

 

Typ:
Ikarus 280. Serie: 26, 57, 58, 37, 37C, 70E
Producent:
Ikarus, Body & Coach Building Company. Hungary.
Lata budowy dla Łodzi: 1980 - 1995
Ilość pojazdów: 555
Numery taborowe: podane poniżej w tabeli
Pierwszy przydział: MPK Łódź (zajezdnia Limanowskiego)
Ostatni Przydział: MPK-Łódź, Sp. z o.o. (zajezdnia Limanowskiego)
Data wpisu pierwszego pojazdu: 30 września 1980 r.
Data skreślenia ostatniego pojazdu: 10 grudnia 2015 r.

Długość: 16500 mm
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 3160 mm
Ciężar własny: 12500 kg
Ilość miejsc siedzących: 35
Ilość miejsc stojących: 125

Silnik -
Raba-MAN D2156 (seria 26, 57, 58)
RABA D10 UTS-180 (seria 70E) - EURO 1
MAN D2865 (seria 37, 37C) - EURO 1

Pojemność silnika -
10,35 dm3 (seria 26, 57, 58, 70E)
11,97 dm3 (seria 37, 37C)

Moc silnika -
192 KM (seria 26, 57)
220KM (seria 58)
250 KM (seria 70E)
310KM (seria 37, 37C)

 
 

Budowa
Materiał w przygotowaniu
 

Eksploatacja

Ikarusy 280 w kilku miastach Polski pojawiły się w drugiej połowie lat 70. XX w., a ich import w 1979 r. wynosił już 400 sztuk. W Łodzi  zapowiadano je niemal od początku 1980 r., ale dopiero w maju dotarła informacja, że w fabryce stoją przygotowane do wysyłki nowe Ikarusy dla łódzkiego MPK. Rozpoczęto kursy. Na sześciodniowe szkolenie wysłano 50 pracowników iżynieryjno-technicznych - 20 do WPK Katowice i 30 do MZK Warszawa. W Łodzi MPK zorganizowało dodatkowo kurs teoretyczny dla monterów i mechaników, który prowadził przedstawiciel firmy "Ikarus" inż. Laszlo Rakasz.
Po wielomiesięcznych oczekiwaniach nadeszła wreszcie do Warszawy partia 50 autobusów dla Łodzi. W środę 16 lipca 1980 r. grupa kierowców udała się po odbiór pierwszych siedem Ikarusów. Przyprowadzono je w nocy z 16 na 17 lipca do zajezdni przy ul. Limanowskiego. Rano dotarło kolejnych dziewięć pojazdów, a pozostałe dostarczono do Łodzi drogą kolejową.
Tak opisywano to wydarzenie w prasie:

I oto są! Jest na co popatrzeć. 34 przybyło ich do miasta pociągiem 17 lipca wczesnym rankiem prosto na Dworzec Kaliski PKP. Stały dumnie w szeregu na platformie bocznicy kolejowej, widoczne już z daleka (...) Kierownik wydziału eksploatacji transportu osobiście je przyjmował. Uczestniczył w komisyjnym odbiorze i już na podstawie tych pierwszych, pobieżnych oględzin można stwierdzić, że są dobrze wyposażone i na pewno wygodne tak dla kierowcy jak i dla pasażerów (...) A przy ul. Limanowskiego na terenie wydziału obsługi autobusów nr 3 stoi już 6 "Ikarusów-280" doprowadzonych z Warszawy "na własnych kołach". Nasi pracownicy mają przy nich pełne ręce roboty. Trzeba zainstalować lusterka boczne, kasowniki, opracować i przygotować tablice informacyjne (...)

Pierwszego Ikarusa dostarczonego drogą kolejową przyprowadził do zajezdni kierowca Jan Sosnowski, który miał wieloletnie doświadczenie w kierowaniu autobusami przegubowymi.

 

   

Zgodnie z instrukcją węgierskiego producenta, przez pierwsze 500 km autobusy miały być docierane pod niewielkim obciążeniem, dlatego początkowo skierowano je na linie o nieco mniejszym obciążeniu: D, 72, 77, 81, 83.
Pojawienie się autobusów na mieście było sporym wydarzeniem. Pasażerowie doceniali komfort podróży. Kierowcy, którzy przesiedli się z Jelczy, bardzo chwalili zwrotność i przyspieszenie Ikarusów. W prasie często pojawiały się notatki na ich temat.

"Ikarusy - 280" - o tym, że już są, wiemy wszyscy. I cieszymy się tym nowym nabytkiem, wierząc, że dadzą nam odczuwalne złagodzenie kłopotów taborowo - komunikacyjnych. Mają być bowiem niezawodne, a gdyby jednak w którymś coś tam się zepsuło; węgierski producent obiecuje natychmiastową pomoc i uwzględnienie wszelkich reklamacji.
Są proste w obsłudze, podobnie jak w "Jelczach" mają układ kierowniczy wspomagany. Jedyną trudnością w ich prowadzeniu może być nietypowa długość pojazdu, ale i to nie dla wszystkich, jako że znaczna część naszych kierowców wykorzysta doświadczenie z powożenia przegubowcami, które po Łodzi przecież kilka lat temu kursowały.
Autobusy te są za to wielkopojemne i zabierając jednorazowo 151 osób, a w razie potrzeby i więcej - wspaniale rozładowują tłum oczekujących na przystankach. Są także oszczędne - palą 48 litrów na 100 kilometrów, a przy umiejętnej jeździe nawet i mniej. Posiadają izolującą od pasażerów specjalną kabinę dla kierowców. Taka kabina posiada jeszcze jedną zaletę - oddzielne ogrzewanie z nawiewem na szybę, które w razie awarii centralnego ogrzewania, można włączyć zapewniając zimą kierowcy niezbędne ciepło i - co za tym idzie - nieprzerwaną pracę (...)
 

Ikarus 280.26 - 1003 w obsłudze linii 72 na pl. Dąbrowskiego. Foto: M. Widerkiewicz. Ze zbiorów Przemysława i Andrzeja Bakajów; 08.1980 r.

 

Autobusy "na papierze" przydzielono początkowo do dwóch zajezdni. Limanowskiego otrzymała 20 wozów, numery 3001 - 3020, a  Kraszewskiego 30 wozów, numery 1001 - 1030. Ostatecznie autobusy o numerach 1024 - 1030 i 3020 trafiły również do zajezdni Nowe Sady, gdzie oznaczono je od 4001 do 4008. Pierwsza cyfra oznaczała numer zajezdni, druga rok produkcji, dwie ostatnie numer kolejny.
Na początku sierpnia po Łodzi kursowała już ponad połowa z 50 dostarczonych autobusów. Do 23 września 1980 r. w zakładach Ikarusa miały być dokonane odbiory techniczne kolejnych 50 sztuk. Dostawy drogą kolejową planowano zrealizować do 15 października.
 



 

 

Model 280.26
Ikarusy 280.26 były pierwszą i najliczniejszą serią spośród wszystkich podtypów jakie eksploatowano w Łodzi. Posiadały silnik Raba-MAN D2156HM6U o mocy mocy 192 KM oraz 5-biegową, manualną skrzynię biegów Csepel ASH-75.2.
W ciągu pierwszych trzech lat dostarczono 324 takie autobusy w malowaniu biało-czerwono-białym. Szybko stały się one podstawowym typem w łódzkim MPK. Przez wszystkie lata służby stacjonowały w trzech zajezdniach: Kraszewskiego (od 1995 Kilińskiego), Limanowskiego i Nowe Sady.
 

 

 

Ikarus 280.26. Wersja w malowaniu fabrycznym z lat 1980 - 1983.
Numery: 1001 - 1035, 1101 - 1125, 1201 - 1218, 3001 - 3045, 3101 - 3165, 3201 - 3241,
4001 - 4020, 4180 - 4199, 4260 - 4299, 4387 - 4399

 

W 1980 r. zakupiono 100 autobusów. Pierwsze wyjechały na miasto pod koniec lipca. Po okresie próbnym 50 Ikarusów wpisano z dniem 30 września 1980 r. na inwentarz. Kolejne 50 autobusów wpisano 30 listopada. Na koniec roku zajezdnia Kraszewskiego miała na stanie 35 wozów, Limanowskiego - 45, a Nowe Sady - 20.
Część Ikarusów z tego rocznika nie przeszła naprawy głównej, dlatego dość szybko zostały wycofane z eksploatacji. Większość do końca służby jeździła w oryginalnym malowaniu i tylko niektóre przemalowano na kremowo-czerwone. Najdłużej z rocznika 1980 jeździł wóz 3015. Skreślono go z inwentarza 25 kwietnia 1991 r.

Zdjęcia autobusów z rocznika 1980
 
 

Ikarus 280.26 - 4019 podczas wyjazdu na linię 69.
Łódź. ul. Nowe Sady.
Foto: Jerzy Gryglewski 1982 lub 1983 r.

 

Wnętrze Ikarusa 280.26 - 4019. Poręcze w autobusach z lat 1980 - 1983 były białe
Foto: Jerzy Gryglewski 1982 lub 1983 r.

     
 

Ikarus 280.26 - 3033 na myjni.
Łódź, zajezdnia Limanowskiego.
Foto: ze zbiorów MKM MPK-Łódź; 1986 r.

 

Ikarusy 280.26 - 3037, 3136, 3029
Łódź, zajezdnia Limanowskiego.
Foto: ze zbiorów Wojciecha Dębskiego; 1986 r.

     

W 1981 r. zakupiono  110 autobusów. Dostawy rozpoczęto w październiku, a zakończono w styczniu 1982 r. Nowe autobusy przydzielono zajezdniom Kraszewskiego, Limanowskiego i Nowe Sady. Również i z tego rocznika nie wszystkie wozy przeszły naprawę główną, a pierwsze wycofano zaledwie po pięciu latach służby. Część autobusów przemalowano w trakcie eksploatacji na kremowo-czerwone. Najdłużej z rocznika 1981 jeździł wóz 3128. Skreślono go z inwentarza 8 stycznia 1997 r.

Zdjęcia autobusów z rocznika 1981    
     
 

Ikarusy 280.26 - 3133 i 3160 na liniach 83 i 74.
Łódź, krańcówka przy ul. Wersalskiej.
Foto: Dariusz Lech; 1986 r.

 

Reklamowy Ikarus 280.26 - 1122.
Łódź, zajezdnia Kraszewskiego.
Foto: ze zbiorów MKM MPK-Łódź; 1988 r.

     
 

 Ikarus 280.26 - 3115 na linii Z.
Łódź, ul. Legionów/Zachodnia.
Foto: Wojciech Dębski; 20.02.1995 r.

 

Ikarus 280.26 - 3128 na linii 96.
Łódź, ul. Jaracza.
Foto: Seweryn Dębski; 16.06.1995 r.

     

W 1982 r. zakupiono 99 Ikarusów. Dostawy rozpoczęto we wrześniu, a zakończono w styczniu 1983 r. Podobnie jak w poprzednich latach, autobusy trafiły do zajezdni Kraszewskiego, Limanowskiego i Nowe Sady. Niemal wszystkie przeszły naprawy główne. Wśród tego rocznika długo jeździły egzemplarze w pierwotnym biało-czerwono-białym malowaniu. Najdłużej wóz 2280 (4286) do 17 października 1995 r.
Prawdziwym rekordzistą okazał się 2284 (4298), który w ruchu liniowym kursował 23 lata. Był jedynym Ikarusem, który przeszedł dwie naprawy główne (1990 i 1995 r.). To jak dotąd najdłużej jeżdżący łódzki autobus w całej historii. Skreślono go z inwentarza 9 grudnia 2005 r. a następnie przebudowano na techniczny T-25.

Zdjęcia autobusów z rocznika 1982    
     
 

Reklamowy Ikarus 280.26 - 1207.
Łódź, ul. Kraszewskiego.
Foto: ze zbiorów MKM MPK-Łódź; 1988 r.

 

Ikarus 280.26 - 3220 na linii K.
Łódź, ul. Zachodnia.
Foto: Tomasz Głaz; 01.06.1993 r.

     

 

Ikarus 280.26 - 3207 na linii Z.
Łódź, ul. Legionów/Zachodnia.
Foto: Wojciech Dębski; 20.02.1995 r.

 

Ikarus 280.26 - 2286 (4296) na linii 86.
Łódź, Dworzec Kaliski.
Foto: Wojciech Dębski; 07.03.1995 r.

     

 

Ikarus 280.26 - 2280 (4286) na linii 86.
Łódź, krańcówka Maratońska.
Foto: Seweryn Dębski; 08.06.1995 r.

 

Wprowadzony do ruchu w 1995 r. z OSK Ikarus 280.26 - 2291 na linii 76. Łódź, ul. Popiełuszki.
Foto: Wojciech Dębski; 01.02.1996 r.

     

 

Ikarus 280.26 - 2290 (4262) na linii 69.
Łódź, ul. Popiełuszki.
Foto: Wojciech Dębski; 01.02.1996 r.

 

Ikarus 280.26 - 2285 (4297)na linii 69.
Łódź, krańcówka Kusocińskiego.
Foto: Seweryn Dębski; 18.05.1996 r.

     

 

Rekordzista 2284 (4298) na linii 80 w ostatnim,
dwudziestym trzecim roku eksploatacji.
Łódź, krańcówka Maratońska.
Foto: Seweryn Dębski; 13.05.2005 r.

 

Wnętrze Ikarusa 280.26 - 2284 (4298).
Łódź, krańcówka Maratońska.
Foto: Seweryn Dębski; 29.04.2005 r.
 

     

W 1983 r. zakupiono 15 autobusów, z których dwa do maja 1984 r. eksploatowano jako "nauki jazdy" w Ośrodku Szkolenia Kierowców. Były to ostatnie Ikarusy jakie dostarczono w malowaniu biało-czerwono-białym. Wszystkie autobusy z tego rocznika przeszły naprawy główne i oprócz wozu 4396 pozostałe przemalowano na kremowo-czerwone. Najdłużej z rocznika 1983 jeździł 2394 (4394). Skreślono go z inwentarza 4 sierpnia 1997 r.

Zdjęcia autobusów z rocznika 1983    
     

 

Ikarus 280.26 - 2391 (4391) na linii 80.
Łódź, krańcówka Kusocińskiego..
Foto: Wojciech Dębski; kwiecień 1995 r.

 

Ikarus 280.26 - 2385 (4385) na linii 76 i Ikarus 260 - 2423.
Łódź, ul. Popiełuszki.
Foto: Seweryn Dębski; sierpień 1995 r.

     

 

Ikarus 280.26 - 2389 (4389) na linii 98.
Łódź, ul. Maratońska.
Foto: Seweryn Dębski; październik 1995 r.

 

Ikarus 280.26 - 2386 (4386) na linii 80.
Łódź, krańcówka Kusocińskiego.
Foto: Seweryn Dębski; październik 1995 r.

     

 

Ikarus 280.26 - 2390 (4390) na linii 52.
Łódź, krańcówka pl. Barlickiego.
Foto: Seweryn Dębski; 25.12.1995 r.

 

Ikarus 280.26 - 2390 (4390) na linii 98.
Łódź, al. Mickiewicza.
Foto: Wojciech Dębski; 20.04.1996 r.

     

 

Ikarus 280.26 - 2394 (4394)na linii 52.
Łódź, al. Włókniarzy.
Foto: Wojciech Dębski; 12.05.1996 r.

 

Ikarus 280.26 - 2395 (4395) na linii 80.
Łódź, krańcówka Kusocińskiego.
Foto: Seweryn Dębski; 18.05.1996 r.

     

Po rocznej przerwie, w 1985 roku zakupiono 17 autobusów. Większość przydzielono zajezdni Nowe Sady. Wszystkie posiadały wzmocnioną pierwszą i trzecią oś typu Raba MVG 832 węgierskiej produkcji. Nowe autobusy dostarczono w malowaniu kremowo-czerwonym. Poręcze wewnątrz pomalowane były na czarno. W autobusach z lat 1980 - 1983 były białe.
W 1991 r. autobusy przeszły naprawy główne. Część z nich otrzymała wówczas charakterystyczny, marchewkowy kolor lakieru. W czerwcu 1992 r. wozy 1597 i 1599 sprzedano do gminy Andrzejów, gdzie jeździły następnie w PKS. W MPK najdłużej jeździł 3598. Skreślono go z inwentarza 15 października 1999 r.

Zdjęcia autobusów z rocznika 1985
 
 

Ikarus 280.26 - 2591 (4591) w rezerwie.
Łódź, krańcówka Maratońska.
Foto: Wojciech Dębski; 3.04.1994 r.

 

Ikarus 280.26 - 2598 (4598) na linii 52.
Łódź, krańcówka pl. Barlickiego.
Foto: Marcin Szymaniak; maj 1996 r.

     

 

Ikarus 280.26 - 2599 (4599) na linii Z2.
Łódź, krańcówka pl. Barlickiego.
Foto: Wojciech Dębski; 26.08.1996 r.

 

Ikarus 280.26 - 2594 (4594) z atrapą od modelu 260.
Łódź, zajezdnia Nowe Sady.
Foto: Wojciech Dębski; 19.09.1996 r.

     

 

Ikarus 280.26 - 2597 (4597) na linii 80.
Łódź, ul. Popiełuszki.
Foto: Wojciech Dębski; 26.02.1997 r.

 

Ikarus 280.26 - 2589 (4589) na linii 80.
Łódź, ul. Popiełuszki.
Foto: Wojciech Dębski; 26.02.1997 r.

     

 

Ikarus 280.26 - 3597 podczas wyjazdu na linię 85.
Łódź, zajezdnia Limanowskiego.
Foto: Wojciech Dębski; 28.02.1997 r.

 

Ikarus 280.26 - 2595 (4595) na linii 86.
Łódź, pl. Dąbrowskiego.
Foto: Wojciech Dębski; 28.02.1997 r.

 

 

 

W 1986 r. zakupiono tylko 10 nowych autobusów. Sześć trafiło do zajezdni Limanowskiego i cztery na Nowe Sady. Wszystkie doczekały się naprawy głównej, a wozy o numerach 2698 (4698) i 2699 (4699) były w ruchu blisko 20 lat. Na uwagę zasługuje również Ikarus 3605, który jako pierwszy po naprawie głównej w lutym 1994 r. wyjechał w nowym żółto-czerwonym malowaniu oraz 3602, który z kolei był najdłużej jeżdżącym Ikarusem w malowaniu kremowo-czerwonym. Służbę zakończył 10.04.2000 r. Najdłużej z rocznika 1986 jeździł 2699 (4699). Skreślono go z inwentarza 11 września 2006 r.

Zdjęcia autobusów z rocznika 1986
     
 

Ikarus 280.26 - 2696 na linii 76.
Łódź, ul. Popiełuszki.
Foto: Wojciech Dębski; 26.02.1997 r.

 

Ikarus 280.26 - 3606 podczas wyjazdu na linię 83.
Łódź, zajezdnia Limanowskiego.
Foto: Wojciech Dębski; 28.02.1997 r.

     
 

Ikarus 280.26 - 3602 podczas wyjazdu na linię 59.
Łódź, zajezdnia Limanowskiego.
Foto: Wojciech Dębski; 28.02.1997 r.

 

Ikarus 280.26 - 3604 na linii 83.
Łódź, ul. Więckowskiego.
Foto: Wojciech Dębski; 31.03.1998 r.

     
 

2699 był najdłużej jeżdżącym Ikarusem z rocznika 1986.
Łódź, ul. Struga.
Foto: Wojciech Dębski; 31.03.1998 r.

 

Ikarus 280.26 - 2698 w drodze do zajezdni Nowe Sady.
Łódź, ul. Maratońska.
Foto: Wojciech Dębski; 06.10.2005 r.

     

Ikarus 280.26. Wersja z lat 1985 i 1986
Numery: 1597 - 1599, 3597 - 3599, 3601 - 3606, 4589 - 4599, 4697 - 4699

 

Materiał o autobusach wyprodukowanych w latach 1987 - 1995 w przygotowaniu

 

Fabryczne dostawy Ikarusów 280 do Łodzi

marka i typ

rok budowy

ilość

zajezdnia Kraszewskiego
numery taborowe

zajezdnia Limanowskiego
numery taborowe

zajezdnia Nowe Sady
numery taborowe

Ikarus 280.26

1980

100

1001 - 1035

3001 - 3045 4001 - 4020

1981

110 1101 - 1125 3101 - 3165 4180 - 4199
1982 99 1201 - 1218 3201 - 3241 4260 - 4299
1983 13 - - 4387 - 4399
1985 17 1597 - 1599 3597 - 3599 4589 - 4599
1986 10 - 3601 - 3606 4696 - 4699
1987 40 1780 - 1799 3780 - 3799 -
1988 24 1891 - 1899 3891 - 3899 4894 - 4899
1989 34 1990 - 1999 3988 - 3999 4988 - 4999
1990 40 1088 - 1099 3079 - 3099 4093 - 4099
Ikarus 280.57 1990 3 1087 3078 4092
Ikarus 280.58 1991 3 - 3198, 3199 4199
Ikarus 280.37 1992 10 1299 3295 - 3299 4256 - 4259
Ikarus 280.37C 1994 20 - 3489 - 3499 2491 - 2499
Ikarus 280.70E 1995

11

- 3581 - 3585 2551 - 2556
  RAZEM

534

     

Ikarusy 280 przebudowane z Ikarusów 260 (składaki)

marka i typ rok przebudowy ilość zajezdnia Kraszewskiego
numery taborowe
zajezdnia Limanowskiego
numery taborowe
zajezdnia Nowe Sady
numery taborowe
Ikarus 280.26 1990

15

- 3351 - 3355, 3451 4351, 4451 - 4458
1991 2 - - 4352, 4459
  RAZEM

17

 

   

Ikarusy wprowadzone do ruchu liniowego z Ośrodka Szkolenia Kierowców (OSK)

marka i typ w ruchu liniowym ilość zajezdnia Kraszewskiego
numery taborowe
zajezdnia Limanowskiego
numery taborowe

zajezdnia Nowe Sady
numery taborowe

Ikarus 280.26 od 1984 2 - - 4385, 4386
od 1995 1 - - 2291
od 2004 1 - - 2899
  RAZEM 4      
 

Stany inwentarzowe
(Tabela zawiera tylko numerację pierwotną)

Rok

Stan na koniec roku

Wpisano sztuk

Numery taborowe pojazdów przyjętych na inwentarz

Skreślono sztuk

Numery taborowe pojazdów skreślonych z inwentarza

1980 100 100

1001 - 1035, 3001 - 3045, 4001 - 4020

- -
1981 200 100

1101 - 1125, 3101 - 3155, 4180 - 4199

- -
1982 296 96

1201 - 1218, 3156 - 3165, 3201 - 3241, 4273 - 4299

- -
1983 322 26

4260 - 4272, 4387 - 4399

- -
1984 324 2

4385 (z OSK), 4386 (z OSK)

- -
1985 339 17

1597 - 1599, 3597 - 3599, 4589 - 4599

2

1114, 4004

1986 323 10

3601 - 3606, 4696 - 4699

26

1112, 1118, 3011, 3012, 3016, 3017, 3023, 3034, 3037, 3038, 3105, 3107, 3122, 3125, 3127, 3130, 3140, 3145, 3161, 3165, 3214, 4012, 4013, 4017, 4189, 4274

1987 320 40

1780 - 1799, 3780 - 3799

43

1003, 1005, 1006, 1009, 1010, 1012, 1013, 1017, 1018, 1020, 1022, 1026, 1027, 1028, 1034, 1035, 3001, 3008, 3014, 3018, 3020, 3021, 3024, 3025, 3026, 3027, 3028, 3029, 3030, 3031, 3033, 3036, 3039, 3040, 3041, 3042, 3043, 3044, 3045, 3112, 3135, 3138, 4007

1988 298 24

1891 - 1899, 3891 - 3899, 4894 - 4899

46

1001, 1002, 1004, 1007, 1008, 1011, 1014, 1015, 1016, 1019, 1023, 1024, 1025, 1029, 1030, 1031, 1032, 1033, 3004, 3005, 3006, 3007, 3113, 3114, 3126, 3132, 3141, 3142, 3146, 3151, 3156, 4001, 4002, 4003, 4005, 4008, 4009, 4010, 4011, 4014, 4015, 4016, 4019, 4020, 4190, 4195

1989 305 35

1989 - 1999, 3988 - 3999, 4988 - 4999

28

1021, 1106, 1109, 1215, 3002, 3003, 3009, 3013, 3019, 3022, 3032, 3035, 3123, 3131, 3133, 3137, 3144, 3149, 3157, 3160, 4006, 4181, 4182, 4184, 4196, 4198, 4199, 4273

1990 320 58

1087 - 1099, 3078 - 3099,
3351 - 3355, 3451,
4092 - 4099, 4351, 4451
- 4458

43

1101, 1102, 1103, 1104, 1110, 1111, 1113, 1115, 1117, 1120, 3010, 3102, 3104, 3106, 3108, 3117, 3119, 3120, 3134, 3143, 3147, 3148, 3150, 3153, 3154, 3159, 3208, 3211, 3215, 3217, 3227, 3228, 3233, 3239, 4018, 4180, 4186, 4188, 4191, 4192, 4194, 4266, 4276

1991 283 5

3198, 3199, 4199, 4352, 4459

42

1105, 1107, 1108, 1116, 1119, 1121, 1122, 1124, 1125, 1208, 1214, 3015, 3101, 3109, 3111, 3116, 3118, 3121, 3136, 3139, 3206, 3216, 3218, 3223, 3224, 3226, 3230, 3231, 3232, 4183, 4187, 4197, 4263, 4264, 4268, 4270, 4275, 4277, 4278, 4279, 4299, 4452

1992 241 10

1299, 3295 - 3299, 4256 - 4259

52

1123, 1201, 1202, 1203, 1205, 1207, 1210, 1211, 1212, 1213, 1216, 1218, 1597, 1599, 3110, 3124, 3155, 3158, 3162, 3163, 3201, 3202, 3203, 3209, 3210, 3212, 3213, 3219, 3221, 3222, 3225, 3229, 3234, 3235, 3237, 3238, 4185, 4193, 4260, 4261, 4265, 4267, 4269, 4272, 4280, 4284, 4285, 4291, 4292, 4295, 4396, 4399

1993 222 -   19

1204, 1206, 1209, 1217, 3129, 3152, 3236, 3241, 3896, 4271, 4281, 4282, 4283, 4287, 4288, 4289, 4290, 4293, 4294

1994 234 20

2491 - 2499, 3489 - 3499

8

3164, 3204, 3205, 3220, 3240, 3354, 4388, 4398

1995 241 12

2291 (z OSK),
2551 - 2556, 3581 - 3585

5

3103, 3115, 4286, 4391, 4392

1996 228 -   13

3352, 3353, 3792, 4262, 4296, 4297, 4386, 4387, 4389, 4393, 4397, 4456, 4899

1997 203 -   25

1598, 2291, 3128, 3207, 3351, 3355, 3451, 4351, 4352, 4385, 4390, 4394, 4395, 4451, 4453, 4454, 4456, 4458, 4459, 4589, 4593, 4595, 4596, 4597, 4598, 4599

1998 200 -   3

4590, 4592, 4594

1999 194 -   6

3597, 3598, 3599, 3601, 4455, 4591

2000 190 -   4

3602, 3603, 3604, 3606

2001 164 -   26

1783, 1784, 1786, 1787, 1788, 1789, 1791, 1792, 1793, 1797, 1799, 1892, 3605, 3781, 3783, 3784, 3785, 3786, 3788, 3791, 3793, 3794, 3795, 3894, 4696, 4697

2002 151 -   13

1781, 1790, 1795, 1798, 3782, 3787, 3790, 3799, 3891, 3892, 3893, 3895, 3897

2003 137 -   14

1782, 1785, 1794, 1796, 1897, 1899, 1998, 3097, 3789, 3796, 3798, 3898, 3899, 3993

2004 136 1

2899 (z OSK)

2

3997, 3999

2005 122 -   14

1780, 1895, 1990, 1993, 1994, 3087, 3091, 3780, 3989, 3991, 4298, 4894, 4895, 4993

2006 89 -   33

1091, 1099,1896, 1898, 1991, 1992, 1995, 1996, 1997, 1999, 3082, 3088, 3090, 3093, 3095, 3096, 3099, 3797, 3988, 3998, 4698, 4699, 4896, 4897, 4898, 4988, 4989, 4990, 4991, 4995, 4997, 4998, 4999

2007 63 -   26 materiał w opracowaniu
2008 40 -   23 materiał w opracowaniu
2009 27 -   13

materiał w opracowaniu

2010 23 -   4 materiał w opracowaniu
2011 17 -   6

materiał w opracowaniu

2012 10 -   7 materiał w opracowaniu
2013 5 -   5

materiał w opracowaniu

2014 4 -   1

3492

2015 - -   4

2552, 2553, 3490, 3496

kolor czerwony - autobusy na bazie Ikarusów 260 (tzw. składaki)  

Tabor autobusowy
Strona główna
 

Strona utworzona 20.09.2006

©
Wojciech Dębski
 Rozpowszechnianie oraz publikacja materiałów zawartych na tej stronie wyłącznie za zgodą autora.