|
|
 |
Ikarus 280.26 - 2992
odmalowany w historyczne barwy. Łódź, krańcówka Maratońska. Foto:
Wojciech Dębski; 17.12.2005 r. |
|
Typ:
Ikarus 280. Serie: 26, 57, 58, 37, 37C, 70E
Producent:
Ikarus, Body & Coach Building Company. Hungary.
Lata budowy dla Łodzi:
1980 - 1995
Ilość pojazdów:
555
Numery taborowe:
podane poniżej w tabeli
Pierwszy przydział:
MPK Łódź (zajezdnia
Limanowskiego)
Ostatni
Przydział:
MPK-Łódź, Sp. z o.o. (zajezdnia Limanowskiego)
Data
wpisu pierwszego pojazdu:
30 września 1980 r.
Data skreślenia ostatniego
pojazdu:
10 grudnia 2015 r.
Długość:
16500 mm
Szerokość:
2500 mm
Wysokość:
3160 mm
Ciężar
własny: 12500 kg
Ilość
miejsc siedzących:
35
Ilość
miejsc stojących:
125
Silnik
-
Raba-MAN D2156 (seria 26, 57, 58)
RABA D10 UTS-180 (seria 70E) - EURO 1
MAN D2865 (seria 37, 37C) - EURO 1
Pojemność silnika -
10,35 dm3 (seria 26, 57, 58, 70E)
11,97 dm3 (seria 37, 37C)
Moc silnika
-
192
KM (seria 26, 57)
220KM (seria 58)
250 KM (seria 70E)
310KM (seria 37, 37C)
|
|
|
Budowa
Materiał w przygotowaniu
|
Eksploatacja |
Ikarusy 280 w kilku miastach Polski pojawiły się
w drugiej połowie lat 70. XX w., a ich import w 1979 r. wynosił już 400
sztuk. W Łodzi zapowiadano je niemal od początku 1980 r.,
ale dopiero w
maju dotarła informacja, że w fabryce stoją przygotowane do
wysyłki nowe Ikarusy dla łódzkiego MPK. Rozpoczęto kursy. Na sześciodniowe
szkolenie wysłano 50 pracowników iżynieryjno-technicznych - 20 do
WPK Katowice i 30 do MZK Warszawa. W Łodzi MPK zorganizowało
dodatkowo kurs teoretyczny dla monterów i mechaników, który
prowadził przedstawiciel firmy "Ikarus" inż. Laszlo Rakasz.
Po wielomiesięcznych oczekiwaniach nadeszła wreszcie do Warszawy
partia 50 autobusów dla Łodzi. W środę 16 lipca 1980 r. grupa
kierowców udała się po odbiór pierwszych siedem Ikarusów.
Przyprowadzono je w nocy z 16 na 17 lipca do zajezdni przy ul.
Limanowskiego. Rano dotarło kolejnych dziewięć pojazdów, a pozostałe
dostarczono do Łodzi drogą kolejową.
Tak opisywano to wydarzenie w
prasie:
I oto są! Jest na co popatrzeć. 34 przybyło ich do miasta
pociągiem 17 lipca wczesnym rankiem prosto na Dworzec Kaliski PKP.
Stały dumnie w szeregu na platformie bocznicy kolejowej, widoczne
już z daleka (...) Kierownik wydziału eksploatacji transportu
osobiście je przyjmował. Uczestniczył w komisyjnym odbiorze i już
na podstawie tych pierwszych, pobieżnych oględzin można
stwierdzić, że są dobrze wyposażone i na pewno wygodne tak dla
kierowcy jak i dla pasażerów (...) A przy ul. Limanowskiego na
terenie wydziału obsługi autobusów nr 3 stoi już 6 "Ikarusów-280"
doprowadzonych z Warszawy "na własnych kołach". Nasi pracownicy
mają przy nich pełne ręce roboty. Trzeba zainstalować lusterka
boczne, kasowniki, opracować i przygotować tablice informacyjne
(...)
Pierwszego Ikarusa dostarczonego drogą kolejową przyprowadził
do zajezdni kierowca Jan Sosnowski, który miał wieloletnie
doświadczenie w kierowaniu autobusami przegubowymi. |
|
|
Zgodnie z
instrukcją węgierskiego producenta, przez pierwsze 500 km autobusy
miały być docierane pod niewielkim obciążeniem, dlatego początkowo
skierowano je na linie o nieco mniejszym obciążeniu: D, 72, 77,
81, 83.
Pojawienie się autobusów na mieście było sporym wydarzeniem.
Pasażerowie doceniali komfort podróży. Kierowcy, którzy przesiedli
się z Jelczy, bardzo chwalili zwrotność i
przyspieszenie Ikarusów. W prasie często pojawiały
się notatki na ich temat.
"Ikarusy - 280" - o tym, że już są, wiemy wszyscy. I cieszymy
się tym nowym nabytkiem, wierząc, że dadzą nam odczuwalne
złagodzenie kłopotów taborowo - komunikacyjnych. Mają być bowiem
niezawodne, a gdyby jednak w którymś coś tam się zepsuło;
węgierski producent obiecuje natychmiastową pomoc i uwzględnienie
wszelkich reklamacji.
Są proste w obsłudze, podobnie jak w "Jelczach" mają układ
kierowniczy wspomagany. Jedyną trudnością w ich prowadzeniu może
być nietypowa długość pojazdu, ale i to nie dla wszystkich, jako
że znaczna część naszych kierowców wykorzysta doświadczenie z
powożenia przegubowcami, które po Łodzi przecież kilka lat temu
kursowały.
Autobusy te są za to wielkopojemne i zabierając jednorazowo 151
osób, a w razie potrzeby i więcej - wspaniale rozładowują tłum
oczekujących na przystankach. Są także oszczędne - palą 48 litrów
na 100 kilometrów, a przy umiejętnej jeździe nawet i mniej.
Posiadają izolującą od pasażerów specjalną kabinę dla kierowców.
Taka kabina posiada jeszcze jedną zaletę - oddzielne ogrzewanie z
nawiewem na szybę, które w razie awarii centralnego ogrzewania,
można włączyć zapewniając zimą kierowcy niezbędne ciepło i - co za
tym idzie - nieprzerwaną pracę (...)
|
 |
Ikarus 280.26 - 1003 w obsłudze linii 72 na pl. Dąbrowskiego.
Foto: M. Widerkiewicz. Ze zbiorów Przemysława i Andrzeja Bakajów;
08.1980 r. |
|
Autobusy "na
papierze" przydzielono początkowo do dwóch zajezdni. Limanowskiego
otrzymała 20 wozów, numery 3001 - 3020, a Kraszewskiego 30
wozów, numery 1001 - 1030. Ostatecznie autobusy o numerach 1024 -
1030 i 3020 trafiły również do zajezdni Nowe Sady, gdzie oznaczono je od
4001 do 4008. Pierwsza cyfra oznaczała numer zajezdni, druga rok
produkcji, dwie ostatnie numer kolejny.
Na początku sierpnia po Łodzi kursowała już ponad połowa z 50
dostarczonych autobusów. Do 23 września 1980 r. w zakładach
Ikarusa miały być dokonane odbiory techniczne kolejnych 50 sztuk.
Dostawy drogą kolejową planowano zrealizować do 15 października.
|
|
|
Model 280.26
Ikarusy 280.26 były pierwszą i najliczniejszą serią spośród
wszystkich podtypów jakie eksploatowano w Łodzi. Posiadały silnik
Raba-MAN D2156HM6U o mocy mocy 192 KM oraz 5-biegową, manualną
skrzynię biegów Csepel ASH-75.2.
W ciągu pierwszych trzech lat dostarczono 324 takie autobusy w
malowaniu biało-czerwono-białym. Szybko stały się one podstawowym
typem w łódzkim MPK. Przez wszystkie lata służby stacjonowały w
trzech zajezdniach: Kraszewskiego (od 1995 Kilińskiego),
Limanowskiego i Nowe Sady.
|
 |
|
 |
|
Ikarus 280.26.
Wersja w malowaniu fabrycznym z lat 1980 - 1983.
Numery: 1001 - 1035, 1101 - 1125, 1201 - 1218, 3001 - 3045, 3101 -
3165, 3201 - 3241,
4001 - 4020, 4180 - 4199, 4260 - 4299, 4387 - 4399 |
|
W 1980 r.
zakupiono 100 autobusów. Pierwsze wyjechały na miasto pod koniec
lipca. Po okresie
próbnym 50 Ikarusów wpisano z dniem 30 września 1980 r. na
inwentarz. Kolejne 50 autobusów wpisano 30 listopada. Na koniec
roku zajezdnia Kraszewskiego miała na stanie 35 wozów,
Limanowskiego - 45, a Nowe Sady - 20.
Część Ikarusów z tego rocznika nie przeszła naprawy głównej, dlatego dość szybko
zostały wycofane z eksploatacji. Większość do końca służby
jeździła w oryginalnym malowaniu i tylko niektóre przemalowano
na kremowo-czerwone. Najdłużej z rocznika 1980 jeździł wóz 3015. Skreślono
go z inwentarza 25 kwietnia 1991 r. |
Zdjęcia autobusów z rocznika 1980 |
|
 |
|
 |
Ikarus 280.26 - 4019 podczas wyjazdu na linię 69.
Łódź. ul. Nowe Sady.
Foto: Jerzy Gryglewski 1982 lub 1983 r. |
|
Wnętrze Ikarusa 280.26 - 4019. Poręcze w autobusach z lat 1980
- 1983 były białe
Foto: Jerzy Gryglewski 1982 lub 1983 r. |
|
|
|
 |
|
 |
Ikarus 280.26 - 3033 na myjni.
Łódź, zajezdnia Limanowskiego.
Foto: ze zbiorów MKM MPK-Łódź; 1986 r. |
|
Ikarusy 280.26 - 3037, 3136, 3029
Łódź, zajezdnia Limanowskiego.
Foto: ze zbiorów Wojciecha Dębskiego; 1986 r. |
|
|
|
W 1981 r.
zakupiono 110 autobusów. Dostawy rozpoczęto w
październiku, a zakończono w styczniu 1982 r. Nowe autobusy
przydzielono zajezdniom Kraszewskiego, Limanowskiego i Nowe
Sady. Również i z tego rocznika nie wszystkie wozy przeszły
naprawę główną, a pierwsze wycofano zaledwie po pięciu latach
służby. Część autobusów przemalowano w trakcie
eksploatacji na kremowo-czerwone. Najdłużej z rocznika 1981
jeździł wóz 3128. Skreślono go z inwentarza 8 stycznia 1997 r. |
Zdjęcia
autobusów z rocznika 1981 |
|
|
|
|
|
 |
|
 |
Ikarusy 280.26 - 3133 i 3160 na liniach 83 i 74.
Łódź, krańcówka przy ul. Wersalskiej.
Foto: Dariusz Lech; 1986 r. |
|
Reklamowy Ikarus 280.26 - 1122.
Łódź, zajezdnia Kraszewskiego.
Foto: ze zbiorów MKM MPK-Łódź; 1988 r. |
|
|
|
 |
|
 |
Ikarus 280.26 - 3115 na linii Z.
Łódź, ul. Legionów/Zachodnia.
Foto: Wojciech Dębski; 20.02.1995 r. |
|
Ikarus 280.26 - 3128 na linii 96.
Łódź, ul. Jaracza.
Foto: Seweryn Dębski; 16.06.1995 r. |
|
|
|
W 1982 r.
zakupiono 99 Ikarusów. Dostawy rozpoczęto we wrześniu, a
zakończono w styczniu 1983 r. Podobnie jak w poprzednich
latach, autobusy trafiły do zajezdni Kraszewskiego,
Limanowskiego i Nowe Sady. Niemal wszystkie przeszły naprawy
główne. Wśród tego rocznika długo jeździły egzemplarze w
pierwotnym biało-czerwono-białym malowaniu. Najdłużej wóz 2280
(4286) do 17 października 1995 r.
Prawdziwym rekordzistą okazał się 2284 (4298), który w ruchu
liniowym kursował 23 lata. Był jedynym Ikarusem, który
przeszedł dwie naprawy główne (1990 i 1995 r.). To jak dotąd najdłużej jeżdżący łódzki autobus w całej historii.
Skreślono go z inwentarza 9 grudnia 2005 r. a następnie
przebudowano na techniczny T-25. |
Zdjęcia
autobusów z rocznika 1982 |
|
|
|
|
|
 |
|
 |
Reklamowy Ikarus 280.26 - 1207.
Łódź, ul. Kraszewskiego.
Foto: ze zbiorów MKM MPK-Łódź; 1988 r. |
|
Ikarus 280.26 - 3220 na linii K.
Łódź, ul. Zachodnia.
Foto: Tomasz Głaz; 01.06.1993 r. |
|
|
|
 |
|
 |
Ikarus 280.26 - 3207 na linii Z.
Łódź, ul. Legionów/Zachodnia.
Foto: Wojciech Dębski; 20.02.1995 r. |
|
Ikarus 280.26 - 2286 (4296) na linii 86.
Łódź, Dworzec Kaliski.
Foto: Wojciech Dębski; 07.03.1995 r. |
|
|
|
 |
|
 |
Ikarus 280.26 - 2280 (4286) na linii 86.
Łódź, krańcówka Maratońska.
Foto: Seweryn Dębski; 08.06.1995 r. |
|
Wprowadzony do ruchu w 1995 r. z OSK
Ikarus 280.26 - 2291 na linii 76. Łódź, ul. Popiełuszki.
Foto: Wojciech Dębski; 01.02.1996 r. |
|
|
|
 |
|
 |
Ikarus 280.26 - 2290 (4262) na linii 69.
Łódź, ul. Popiełuszki.
Foto: Wojciech Dębski; 01.02.1996 r. |
|
Ikarus 280.26 - 2285 (4297)na linii 69.
Łódź, krańcówka Kusocińskiego.
Foto: Seweryn Dębski; 18.05.1996 r. |
|
|
|
 |
|
 |
Rekordzista 2284 (4298) na linii 80 w ostatnim,
dwudziestym trzecim roku eksploatacji.
Łódź, krańcówka Maratońska.
Foto: Seweryn Dębski; 13.05.2005 r. |
|
Wnętrze Ikarusa 280.26 - 2284 (4298).
Łódź, krańcówka Maratońska.
Foto: Seweryn Dębski; 29.04.2005 r.
|
|
|
|
W 1983 r.
zakupiono 15 autobusów, z których dwa do maja 1984 r.
eksploatowano jako "nauki jazdy" w Ośrodku Szkolenia
Kierowców. Były to ostatnie Ikarusy jakie dostarczono w
malowaniu biało-czerwono-białym. Wszystkie autobusy z tego
rocznika przeszły naprawy główne i oprócz wozu 4396 pozostałe
przemalowano na kremowo-czerwone. Najdłużej z rocznika 1983
jeździł 2394 (4394). Skreślono go z inwentarza 4 sierpnia 1997
r. |
Zdjęcia
autobusów z rocznika 1983 |
|
|
|
|
|
 |
|
 |
Ikarus 280.26 - 2391 (4391) na linii 80.
Łódź, krańcówka Kusocińskiego..
Foto: Wojciech Dębski; kwiecień 1995 r. |
|
Ikarus 280.26 - 2385 (4385) na linii 76 i Ikarus 260 - 2423.
Łódź, ul. Popiełuszki.
Foto: Seweryn Dębski; sierpień 1995 r. |
|
|
|
 |
|
 |
Ikarus 280.26 - 2389 (4389) na linii 98.
Łódź, ul. Maratońska.
Foto: Seweryn Dębski; październik 1995 r. |
|
Ikarus 280.26 - 2386 (4386) na linii 80.
Łódź, krańcówka Kusocińskiego.
Foto: Seweryn Dębski; październik 1995 r. |
|
|
|
 |
|
 |
Ikarus 280.26 - 2390 (4390) na linii 52.
Łódź, krańcówka pl. Barlickiego.
Foto: Seweryn Dębski; 25.12.1995 r. |
|
Ikarus 280.26 - 2390 (4390) na linii 98.
Łódź, al. Mickiewicza.
Foto: Wojciech Dębski; 20.04.1996 r. |
|
|
|
 |
|
 |
Ikarus 280.26 - 2394 (4394)na linii 52.
Łódź, al. Włókniarzy.
Foto: Wojciech Dębski; 12.05.1996 r. |
|
Ikarus 280.26 - 2395 (4395) na linii 80.
Łódź, krańcówka Kusocińskiego.
Foto: Seweryn Dębski; 18.05.1996 r. |
|
|
|
|
Po rocznej
przerwie, w 1985 roku zakupiono 17 autobusów.
Większość przydzielono zajezdni Nowe Sady. Wszystkie posiadały wzmocnioną pierwszą i trzecią oś typu Raba MVG
832 węgierskiej produkcji. Nowe autobusy
dostarczono w malowaniu kremowo-czerwonym. Poręcze wewnątrz
pomalowane były na czarno. W autobusach z lat 1980 - 1983 były
białe.
W 1991 r. autobusy przeszły naprawy główne. Część z nich otrzymała
wówczas charakterystyczny, marchewkowy kolor lakieru. W czerwcu 1992 r. wozy
1597 i 1599 sprzedano do gminy Andrzejów, gdzie jeździły następnie
w PKS. W MPK najdłużej jeździł 3598. Skreślono
go z inwentarza 15 października 1999 r. |
Zdjęcia autobusów z rocznika 1985 |
|
 |
|
 |
Ikarus 280.26 - 2591 (4591) w rezerwie.
Łódź, krańcówka Maratońska.
Foto: Wojciech Dębski; 3.04.1994 r. |
|
Ikarus 280.26 - 2598 (4598) na linii 52.
Łódź, krańcówka pl. Barlickiego.
Foto: Marcin Szymaniak; maj 1996 r. |
|
|
|
 |
|
 |
Ikarus 280.26 - 2599 (4599) na linii Z2.
Łódź, krańcówka pl. Barlickiego.
Foto: Wojciech Dębski; 26.08.1996 r. |
|
Ikarus 280.26 - 2594 (4594) z atrapą od modelu 260.
Łódź, zajezdnia Nowe Sady.
Foto: Wojciech Dębski; 19.09.1996 r. |
|
|
|
 |
|
 |
Ikarus 280.26 - 2597 (4597) na linii 80.
Łódź, ul. Popiełuszki.
Foto: Wojciech Dębski; 26.02.1997 r. |
|
Ikarus 280.26 - 2589 (4589) na linii 80.
Łódź, ul. Popiełuszki.
Foto: Wojciech Dębski; 26.02.1997 r. |
|
|
|
 |
|
 |
Ikarus 280.26 - 3597 podczas wyjazdu na linię 85.
Łódź, zajezdnia Limanowskiego.
Foto: Wojciech Dębski; 28.02.1997 r. |
|
Ikarus 280.26 - 2595 (4595) na linii 86.
Łódź, pl. Dąbrowskiego.
Foto: Wojciech Dębski; 28.02.1997 r. |
|
|
|
|
W 1986 r.
zakupiono tylko 10 nowych autobusów. Sześć trafiło do zajezdni
Limanowskiego i cztery na Nowe Sady. Wszystkie doczekały się naprawy
głównej, a wozy o numerach 2698 (4698) i 2699 (4699) były w
ruchu blisko 20 lat. Na uwagę zasługuje również Ikarus 3605, który
jako pierwszy po naprawie głównej w lutym 1994 r. wyjechał w nowym
żółto-czerwonym malowaniu oraz 3602, który z kolei był najdłużej
jeżdżącym Ikarusem w malowaniu kremowo-czerwonym. Służbę zakończył
10.04.2000 r. Najdłużej z rocznika 1986 jeździł 2699 (4699).
Skreślono go z inwentarza 11 września 2006 r. |
Zdjęcia autobusów z rocznika 1986 |
|
|
|
 |
|
 |
Ikarus 280.26 - 2696 na linii 76.
Łódź, ul. Popiełuszki.
Foto: Wojciech Dębski; 26.02.1997 r. |
|
Ikarus 280.26 - 3606 podczas wyjazdu na linię 83.
Łódź, zajezdnia Limanowskiego.
Foto: Wojciech Dębski; 28.02.1997 r. |
|
|
|
 |
|
 |
Ikarus 280.26 - 3602 podczas wyjazdu na linię 59.
Łódź, zajezdnia Limanowskiego.
Foto: Wojciech Dębski; 28.02.1997 r. |
|
Ikarus 280.26 - 3604 na linii 83.
Łódź, ul. Więckowskiego.
Foto: Wojciech Dębski; 31.03.1998 r. |
|
|
|
 |
|
 |
2699 był najdłużej jeżdżącym Ikarusem z rocznika 1986.
Łódź, ul. Struga.
Foto: Wojciech Dębski; 31.03.1998 r. |
|
Ikarus 280.26 - 2698 w drodze do zajezdni Nowe Sady.
Łódź, ul. Maratońska.
Foto: Wojciech Dębski; 06.10.2005 r. |
|
|
|
|
 |
Ikarus
280.26. Wersja z lat 1985 i 1986
Numery: 1597 - 1599, 3597 - 3599, 3601 - 3606, 4589 - 4599, 4697 -
4699 |
|
Materiał o autobusach wyprodukowanych w latach 1987 - 1995 w
przygotowaniu |
|
Fabryczne dostawy Ikarusów 280 do Łodzi |
marka i typ |
rok budowy |
ilość |
zajezdnia
Kraszewskiego
numery taborowe |
zajezdnia
Limanowskiego
numery taborowe |
zajezdnia Nowe
Sady
numery taborowe |
Ikarus 280.26 |
1980 |
100 |
1001 - 1035 |
3001 - 3045 |
4001 - 4020 |
1981 |
110 |
1101 - 1125 |
3101 - 3165 |
4180 - 4199 |
1982 |
99 |
1201 - 1218 |
3201 - 3241 |
4260 - 4299 |
1983 |
13 |
- |
- |
4387 - 4399 |
1985 |
17 |
1597 - 1599 |
3597 - 3599 |
4589 - 4599 |
1986 |
10 |
- |
3601 - 3606 |
4696 - 4699 |
1987 |
40 |
1780 - 1799 |
3780 - 3799 |
- |
1988 |
24 |
1891 - 1899 |
3891 - 3899 |
4894 - 4899 |
1989 |
34 |
1990 - 1999 |
3988 - 3999 |
4988 - 4999 |
1990 |
40 |
1088 - 1099 |
3079 - 3099 |
4093 - 4099 |
Ikarus 280.57 |
1990 |
3 |
1087 |
3078 |
4092 |
Ikarus 280.58 |
1991 |
3 |
- |
3198, 3199 |
4199 |
Ikarus 280.37 |
1992 |
10 |
1299 |
3295 - 3299 |
4256 - 4259 |
Ikarus 280.37C |
1994 |
20 |
- |
3489 - 3499 |
2491 - 2499 |
Ikarus 280.70E |
1995 |
11 |
- |
3581 - 3585 |
2551 - 2556 |
|
RAZEM |
534 |
|
|
|
Ikarusy 280 przebudowane z Ikarusów 260 (składaki) |
marka i typ |
rok przebudowy |
ilość |
zajezdnia Kraszewskiego
numery taborowe |
zajezdnia Limanowskiego
numery taborowe |
zajezdnia Nowe Sady
numery taborowe |
Ikarus 280.26 |
1990 |
15 |
- |
3351 - 3355, 3451 |
4351, 4451 - 4458 |
1991 |
2 |
- |
- |
4352, 4459 |
|
RAZEM |
17 |
|
|
|
Ikarusy wprowadzone do ruchu liniowego z Ośrodka Szkolenia
Kierowców (OSK) |
marka i typ |
w
ruchu liniowym |
ilość |
zajezdnia Kraszewskiego
numery taborowe |
zajezdnia Limanowskiego
numery taborowe |
zajezdnia Nowe
Sady
numery taborowe |
Ikarus 280.26 |
od
1984 |
2 |
- |
- |
4385, 4386 |
od
1995 |
1 |
- |
- |
2291 |
od
2004 |
1 |
- |
- |
2899 |
|
RAZEM |
4 |
|
|
|
|
|
Stany inwentarzowe
(Tabela zawiera tylko numerację
pierwotną) |
Rok |
Stan
na koniec roku |
Wpisano sztuk |
Numery taborowe pojazdów przyjętych na inwentarz |
Skreślono sztuk |
Numery taborowe pojazdów skreślonych z inwentarza |
1980 |
100 |
100 |
1001 - 1035, 3001 - 3045,
4001 - 4020 |
- |
- |
1981 |
200 |
100 |
1101 - 1125, 3101 - 3155,
4180 - 4199 |
- |
- |
1982 |
296 |
96 |
1201 -
1218, 3156 - 3165, 3201 - 3241, 4273 - 4299 |
- |
- |
1983 |
322 |
26 |
4260 - 4272, 4387 - 4399 |
- |
- |
1984 |
324 |
2 |
4385 (z OSK), 4386 (z OSK) |
- |
- |
1985 |
339 |
17 |
1597 -
1599, 3597 - 3599, 4589 - 4599 |
2 |
1114, 4004 |
1986 |
323 |
10 |
3601 -
3606, 4696 - 4699 |
26 |
1112,
1118, 3011, 3012, 3016, 3017, 3023, 3034, 3037, 3038, 3105, 3107,
3122, 3125, 3127, 3130, 3140, 3145, 3161, 3165, 3214, 4012, 4013,
4017, 4189, 4274 |
1987 |
320 |
40 |
1780 -
1799, 3780 - 3799 |
43 |
1003,
1005, 1006, 1009, 1010, 1012, 1013, 1017, 1018, 1020, 1022, 1026,
1027, 1028, 1034, 1035, 3001, 3008, 3014, 3018, 3020, 3021, 3024,
3025, 3026, 3027, 3028, 3029, 3030, 3031, 3033, 3036, 3039, 3040,
3041, 3042, 3043, 3044, 3045, 3112, 3135, 3138, 4007 |
1988 |
298 |
24 |
1891 -
1899, 3891 - 3899, 4894 - 4899 |
46 |
1001,
1002, 1004, 1007, 1008, 1011, 1014, 1015, 1016, 1019, 1023, 1024,
1025, 1029, 1030, 1031, 1032, 1033, 3004, 3005, 3006, 3007, 3113,
3114, 3126, 3132, 3141, 3142, 3146, 3151, 3156, 4001, 4002, 4003,
4005, 4008, 4009, 4010, 4011, 4014, 4015, 4016, 4019, 4020, 4190,
4195 |
1989 |
305 |
35 |
1989 -
1999, 3988 - 3999, 4988 - 4999 |
28 |
1021,
1106, 1109, 1215, 3002, 3003, 3009, 3013, 3019, 3022, 3032, 3035,
3123, 3131, 3133, 3137, 3144, 3149, 3157, 3160, 4006, 4181, 4182,
4184, 4196, 4198, 4199, 4273 |
1990 |
320 |
58 |
1087 - 1099, 3078 -
3099,
3351 - 3355, 3451, 4092 - 4099, 4351,
4451 -
4458 |
43 |
1101, 1102, 1103,
1104, 1110, 1111, 1113, 1115, 1117, 1120, 3010, 3102, 3104, 3106,
3108, 3117, 3119, 3120, 3134, 3143, 3147, 3148, 3150, 3153, 3154,
3159, 3208, 3211, 3215, 3217, 3227, 3228, 3233, 3239, 4018, 4180,
4186, 4188, 4191, 4192, 4194, 4266, 4276 |
1991 |
283 |
5 |
3198, 3199, 4199,
4352, 4459 |
42 |
1105, 1107, 1108,
1116, 1119, 1121, 1122, 1124, 1125, 1208, 1214, 3015, 3101, 3109,
3111, 3116, 3118, 3121, 3136, 3139, 3206, 3216, 3218, 3223, 3224,
3226, 3230, 3231, 3232, 4183, 4187, 4197, 4263, 4264, 4268, 4270,
4275, 4277, 4278, 4279, 4299, 4452 |
1992 |
241 |
10 |
1299, 3295 - 3299,
4256 - 4259 |
52 |
1123, 1201, 1202,
1203, 1205, 1207, 1210, 1211, 1212, 1213, 1216, 1218, 1597, 1599,
3110, 3124, 3155, 3158, 3162, 3163, 3201, 3202, 3203, 3209, 3210,
3212, 3213, 3219, 3221, 3222, 3225, 3229, 3234, 3235, 3237, 3238,
4185, 4193, 4260, 4261, 4265, 4267, 4269, 4272, 4280, 4284, 4285,
4291, 4292, 4295, 4396, 4399 |
1993 |
222 |
- |
|
19 |
1204, 1206, 1209,
1217, 3129, 3152, 3236, 3241, 3896, 4271, 4281, 4282, 4283, 4287,
4288, 4289, 4290, 4293, 4294 |
1994 |
234 |
20 |
2491 - 2499, 3489 -
3499 |
8 |
3164, 3204, 3205,
3220, 3240, 3354, 4388, 4398 |
1995 |
241 |
12 |
2291 (z OSK),
2551 - 2556, 3581 - 3585 |
5 |
3103, 3115, 4286,
4391, 4392 |
1996 |
228 |
- |
|
13 |
3352, 3353, 3792, 4262, 4296, 4297,
4386, 4387, 4389, 4393, 4397, 4456,
4899 |
1997 |
203 |
- |
|
25 |
1598, 2291,
3128, 3207, 3351, 3355, 3451, 4351,
4352, 4385, 4390, 4394, 4395, 4451,
4453, 4454, 4456, 4458, 4459, 4589, 4593, 4595, 4596, 4597,
4598, 4599 |
1998 |
200 |
- |
|
3 |
4590, 4592, 4594 |
1999 |
194 |
- |
|
6 |
3597, 3598, 3599,
3601, 4455, 4591 |
2000 |
190 |
- |
|
4 |
3602, 3603, 3604,
3606 |
2001 |
164 |
- |
|
26 |
1783, 1784, 1786,
1787, 1788, 1789, 1791, 1792, 1793, 1797, 1799, 1892, 3605, 3781,
3783, 3784, 3785, 3786, 3788, 3791, 3793, 3794, 3795, 3894, 4696,
4697 |
2002 |
151 |
- |
|
13 |
1781, 1790, 1795,
1798, 3782, 3787, 3790, 3799, 3891, 3892, 3893, 3895, 3897 |
2003 |
137 |
- |
|
14 |
1782, 1785, 1794,
1796, 1897, 1899, 1998, 3097, 3789, 3796, 3798, 3898, 3899, 3993 |
2004 |
136 |
1 |
2899 (z OSK) |
2 |
3997, 3999 |
2005 |
122 |
- |
|
14 |
1780, 1895, 1990,
1993, 1994, 3087, 3091, 3780, 3989, 3991, 4298, 4894, 4895, 4993 |
2006 |
89 |
- |
|
33 |
1091, 1099,1896,
1898, 1991, 1992, 1995, 1996, 1997, 1999, 3082, 3088, 3090, 3093,
3095, 3096, 3099, 3797, 3988, 3998, 4698, 4699, 4896, 4897, 4898,
4988, 4989, 4990, 4991, 4995, 4997, 4998, 4999 |
2007 |
63 |
- |
|
26 |
materiał w opracowaniu |
2008 |
40 |
- |
|
23 |
materiał w opracowaniu |
2009 |
27 |
- |
|
13 |
materiał w opracowaniu |
2010 |
23 |
- |
|
4 |
materiał w opracowaniu |
2011 |
17 |
- |
|
6 |
materiał w opracowaniu |
2012 |
10 |
- |
|
7 |
materiał w opracowaniu |
2013 |
5 |
- |
|
5 |
materiał w opracowaniu |
2014 |
4 |
- |
|
1 |
3492 |
2015 |
- |
- |
|
4 |
2552, 2553, 3490, 3496 |
|
kolor czerwony - autobusy na bazie Ikarusów
260 (tzw. składaki) |
|
|