Wagon doczepny "Cieszyn"
1955 - 1959 |
|
|
 |
Po lewej skład 2N
+ doczepne Herbrandy. Po prawej 2N + "Cieszyn". Aktualnie
jedyne znane zdjęcie z doczepą "Cieszyn".
Łódź, skrzyżowanie Kościuszki/Mickiewicza. Foto: ze zbiorów
Łukasza Jakiela; ok. 1957 r. |
|
Typ:
"Cieszyn"
Producent:
Ringhoffer, Praga
Lata budowy: 1911
Liczba pojazdów: 2 (z silnikowych)
Numery taborowe: 1193, 1194
Pierwszy przydział: MPK (zajezdnia Tramwajowa)
Ostatni przydział:
MPK (zajezdnia Dąbrowskiego)
Data wpisu pierwszego pojazdu: 31.12.1955 r.
Data skreślenia ostatniego pojazdu: 09.05.1959 r.
NADWOZIE
Konstrukcja: drewniana
Długość: 7880 mm
Szerokość: 2000 mm
Wysokość: 3240 mm
Ciężar własny: ok. 7000 kg
Dach: drewniany, pokryty masą elastyczną oraz
płótnem nasyconym farbą wodoodporną.
Podłoga: drewniana
Drzwi zewnętrzne: jednoskrzydłowe przesuwne
ręcznie
Drzwi wewnętrzne: jednoskrzydłowe przesuwne
ręcznie (oddzielały pomost od przedziału pasażerskiego) |
WNĘTRZE
Rodzaj siedzeń: drewniane ławki krzesełkowe
Liczba miejsc siedzących: 18
Liczba miejsc stojących: 16
Ogrzewanie: brak
Oświetlenie: -
Wentylacja: okna boczne przesuwne do dołu
PODWOZIE
Liczba wózków: 1
Liczba osi: 2
Rozstaw osi: 2500 mm
Średnica kół: 800 mm
Hamulce: ręczny do umiejscawiania, elektryczny tarczowy (solenoid)
|
|
|
Wagony doczepne "Cieszyn" powstały
na bazie silnikowych. W wyniku braków taborowych i dostaw nowych
doczep MPK często przedłużało żywotność przestarzałym wagonom
silnikowym, przebudowując je na doczepne. W wagonach usunięto
pantograf, aparaturę elektryczną na dachu oraz dwa stanowiska
motorniczego. Były to prawdopodobnie jedyne zmiany konstrukcyjne
jakie w nich przeprowadzono.
Pierwszą doczepę nr 1193 (ex
silnikowy 1039) wpisano na inwentarz 31 grudnia 1955 roku, a
wycofano 1 maja 1957 roku. Drugi, stacjonujący w zajezdni
Dąbrowskiego wagon nr 1194 (ex silnikowy 1041), jeździł od 13 lipca 1956 do 9
maja 1959 roku.
|
Stany inwentarzowe |
Rok |
Stan
na koniec roku |
Wpisano sztuk |
Numery taborowe pojazdów przyjętych na inwentarz |
Skreślono sztuk |
Numery taborowe pojazdów skreślonych z inwentarza |
1955 |
1 |
1 |
1193 |
- |
|
1956 |
2 |
1 |
1194 |
- |
|
1957 |
1 |
- |
|
1 |
1193 |
1958 |
1 |
- |
|
- |
|
1959 |
- |
- |
|
1 |
1194 |
|
|
|