Łódzkie tramwaje i autobusy

Tabor tramwajowy
Strona główna

Wagon doczepny "Cieszyn"
1955 - 1959

 

Po lewej skład 2N + doczepne Herbrandy. Po prawej 2N + "Cieszyn". Aktualnie jedyne znane zdjęcie z doczepą "Cieszyn".
Łódź, skrzyżowanie Kościuszki/Mickiewicza. Foto: ze zbiorów Łukasza Jakiela; ok. 1957 r.

 
Typ: "Cieszyn"
Producent: Ringhoffer, Praga
Lata budowy: 1911
Liczba pojazdów: 2 (z silnikowych)
Numery taborowe: 1193, 1194
Pierwszy przydział: MPK (zajezdnia Tramwajowa)
Ostatni przydział: MPK (zajezdnia Dąbrowskiego)
Data wpisu pierwszego pojazdu: 31.12.1955 r.
Data skreślenia ostatniego pojazdu: 09.05.1959 r.

NADWOZIE
Konstrukcja: drewniana
Długość: 7880 mm
Szerokość: 2000 mm
Wysokość: 3240 mm
Ciężar własny: ok. 7000 kg
Dach: drewniany, pokryty masą elastyczną oraz płótnem nasyconym farbą wodoodporną.
Podłoga: drewniana
Drzwi zewnętrzne: jednoskrzydłowe przesuwne ręcznie
Drzwi wewnętrzne: jednoskrzydłowe przesuwne ręcznie (oddzielały pomost od przedziału pasażerskiego)
WNĘTRZE
Rodzaj siedzeń: drewniane ławki krzesełkowe
Liczba miejsc siedzących:
18
Liczba miejsc stojących: 16
Ogrzewanie: brak
Oświetlenie: -
Wentylacja: okna boczne przesuwne do dołu

PODWOZIE
Liczba wózków:
1
Liczba osi:
2
Rozstaw osi: 2500 mm
Średnica kół: 800 mm
Hamulce: ręczny do umiejscawiania, elektryczny tarczowy (solenoid)






 
 

Wagony doczepne "Cieszyn" powstały na bazie silnikowych. W wyniku braków taborowych i dostaw nowych doczep MPK często przedłużało żywotność przestarzałym wagonom silnikowym, przebudowując je na doczepne. W wagonach usunięto pantograf, aparaturę elektryczną na dachu oraz dwa stanowiska motorniczego. Były to prawdopodobnie jedyne zmiany konstrukcyjne jakie w nich przeprowadzono.
Pierwszą doczepę nr 1193 (ex silnikowy 1039) wpisano na inwentarz 31 grudnia 1955 roku, a wycofano 1 maja 1957 roku. Drugi, stacjonujący w zajezdni Dąbrowskiego wagon nr 1194 (ex silnikowy 1041), jeździł od 13 lipca 1956 do 9 maja 1959 roku.

 

Stany inwentarzowe

Rok

Stan na koniec roku

Wpisano sztuk

Numery taborowe pojazdów przyjętych na inwentarz

Skreślono sztuk

Numery taborowe pojazdów skreślonych z inwentarza

1955 1 1

1193

-  
1956 2 1

1194

-  
1957 1 -   1

1193

1958 1 -   -

 

1959 - -   1

1194

   

Tabor tramwajowy
Strona główna
 

Strona utworzona 10.11.2017

©
Wojciech Dębski
 Rozpowszechnianie oraz publikacja materiałów zawartych na tej stronie wyłącznie za zgodą autora.